No joo, siis kommenttina tuohon sinun kirjoitukseesi AO, että samalla tavalla se näkyy molemmin puolin ja kysehän on Raamatun tulkinnasta ja tässä tapauksessa molemmat osapuolet katsovat olevansa oikeellisia. Kuka voi julistaa olevansa? Ei kukaan.
Mä esimerkiksi kommentoin noita sun laittamiasi Raamatunkohtia sen näkemyksen mukaan, mikä mulla on Raamatusta, Jeesus ei esimerkiksi lähtenyt Taivaaseen ”pois Pyhän Hengen tieltä”, vaan Hän nousi Taivaaseen lähettämään sen. Raamatun mukaan esimerkiksi:
Luuk. 24:49 Ja katso, minä lähetän teille sen, jonka minun Isäni on luvannut; mutta te pysykää tässä kaupungissa, kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta."
Toisekseen, kyllä mä oon aina pyrkinyt esittämään Raamatunkohtia ns. tärkeistä paikoista, esimerkiksi kun Sanna kysyi ensin jakeesta, joka selittää miksi Tuhatvuotisessa Valtakunnassa osa on Taivasruumiissa eli Valkeissa vaatteissa ja toiset vielä maallisessa ruumiissa. Tässä vielä tuota jälkimmäistä kohtaa selittävät Raamatun jakeet, jossa Jesaja puhuu siis Herran Päivästä eli Lopunaikojen lopusta ja sanoo, että kuolevaiset eli maallisessa ruumiissa olevat, syntiin kykenevät ihmiset käyvät harvinaisemmaksi kuin kulta, mutta eivät siis tyystin katoa kaikki. Nämä ihmiset jatkavat Tuhatvuotiseen Valtakuntaan fyysisissä ruumiissaan:
13:9 Katso, Herran päivä tulee, tulee armottomana, tulee kiivaus ja vihan hehku, tekemään autioksi maan ja hävittämään siitä sen syntiset.
13:10 Sillä taivaan tähdet ja Kalevanmiekat eivät loista valollansa, aurinko on pimeä noustessansa, kuu ei kirkkaana kumota.
13:11 Minä kostan maanpiirille sen pahuuden ja jumalattomille heidän pahat tekonsa; minä lopetan julkeitten kopeuden ja painan maahan väkivaltaisten ylpeyden.
13:12 Minä teen kuolevaiset harvinaisemmiksi kuin puhdas kulta, ihmiset harvinaisemmiksi kuin Oofirin kulta.
Jos lukee Ilmestyskirjan 19:sta luvun, niin siinä selviää Jeesuksen Toisen Tulemuksen ajoitus suhteessa muihin Ahdistuksen ajan tapahtumiin. Hän saapuu kaikkien Pyhiensä kanssa, jotka on puettu Valkaisiin vaatteisiin kuten ovat Taivaaseen temmatut Pyhät:
19:11 Ja minä näin taivaan auenneena. Ja katso: valkoinen hevonen, ja sen selässä istuvan nimi on Uskollinen ja Totinen, ja hän tuomitsee ja sotii vanhurskaudessa.
19:12 Ja hänen silmänsä olivat niinkuin tulen liekit, ja hänen päässään oli monta kruunua, ja hänellä oli kirjoitettuna nimi, jota ei tiedä kukaan muu kuin hän itse,
19:13 ja hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa, ja nimi, jolla häntä kutsutaan, on Jumalan Sana.
19:14 Ja häntä seurasivat ratsastaen valkoisilla hevosilla taivaan sotajoukot, puettuina valkeaan ja puhtaaseen pellavavaatteeseen.
19:15 Ja hänen suustaan lähtee terävä miekka, että hän sillä löisi kansoja. Ja hän on kaitseva heitä rautaisella valtikalla, ja hän polkee kaikkivaltiaan Jumalan vihan kiivauden viinikuurnan.
19:16 Ja hänellä on vaipassa kupeellaan kirjoitettuna nimi: "Kuningasten Kuningas ja herrain Herra".
Tätä samaa asiaa kuvaa Paavali näin:
1Tess. 3:13 …meidän Herramme Jeesuksen tulemuksessa, kun whän tulee kaikkien pyhiensä kanssa.
Tämän jälkeen herätetään Ahdistuksen aikana kuoleet marttyyrit ja Tuhatvuotinen Valtakunta alkaa:
Ilm. 20:4 Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.
Tämä on siis suorasanallista kertomusta asioiden kulusta Lopunaikana, ei päätelmien pohjata perusteltua. Vastakkaisena argumenttina on usein, että Ilmestyskirja on joko kokonaan tai osittain symbolinen tai että sen tapahtumat ovat suurelta osin jo tapahtuneet, vaikkei mitään sen kaltaisia maailmanlaajuisia tapahtumia olekaan tapahtunut. Toisekseen sanotaan yhtä usein, ettei Ilmestyskirja kulje aikajärjestyksessä eli kronologisesti, mutta se on puolitotuus. Vain luvuilla 11-15 on omia sisäkkäisiä aikajanojaan, muuten Ilmestyskirjan kronologia on todennettavissa esimerkiksi sanojen ”sen jälkeen” kautta tai tapahtumien karkeamattomina jatkumoina.