Milloin, miten ja missä toteutuu?

Keskustele palstaa koskevista asioista
Rutger
Site Admin

Re: Milloin, miten ja missä toteutuu?

Viesti Kirjoittaja Rutger »

Sanna kirjoitti: 11 Kesä 2024, 06:09

ja vasta satavuotiaana
synnintekijä joutuu kiroukseen.

Jesaja 65:20

Jos olemme pyhiä, kuka meistä tekee syntiä?

Ja kun ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet, päästetään saatana vankeudestaan, ja hän lähtee villitsemään maan neljällä kulmalla olevia kansoja, Googia ja Maagogia, kootakseen heidät sotaan, ja niiden luku on kuin meren hiekka.
Ilm 20:7

Kenet meistä villitsee, jos olemme pyhiä?

[Ja tietenkin olemme valkeuden vaatteissa täältä lähdettyämme, kuten Raamattu opettaa, tuli sitten tuhatvuotinen tai ei, kyse oli sen sovittamisesta näkemykseen 1000 vuotisesta.]

Ja jos olen jossain kohtaa väittänyt Raamattua kuvitteelliseksi kertomukseksi, niin saa toki näyttää kohdan niin tiedän korjata.
Sanna kirjoitti: 04 Kesä 2024, 20:53 Alkuperäseen kysymykseen. On tapahtunut jo/ kuvitteellinen (en löydä oikeaa sanaa) kertomus.
Kaikki eivät ole Valkeuden Vaatteissa vaan tässä nykyisessä ihmismuodossa.
Heitä hallitaan tässä ajassa ja heitä villitään ajan lopussa.
On tärkeää myös muistaa Ilmestyskirjaa lukiessa, että Goog atakkeja on kaksi, samoin Googin johtohahmoja on kaksi.
Ensimmäinen on ihminen jota ajaa pahuus (ilm se Goog entiteetti) ja toinen mainittu Goog on demonien ruhtinas.
Sama puhuttaessa Persian Prinssistä.

Se vielä, että me helposti mietimme Valkeuden Vaatteissa tilaa Tuhatvuotisessa Valtakunnassa samaksi tilaksi missä A&E olivat Paratiisissa.
He eivät vielä olleet haukanneet "omenaa" ja siksi haukkasivat sielunvihollisen juonikkaista kehoituksista johtuen.
Itse en kuitenkaan usko, että meillä filmit kokonaan katkeaa Häiden aikana ja näin ollen emme muistaisi varoa, jos Käärme tulee maan päällä aikanaan viereen ehdottelemaan jotain Jumalan sanan vastaista (ei edes tule kun se on kahleissa).
Kuninkaiden ja Pappien lienee hyvä muistaa historia ja tietää tulevat.
Tämä tuli mieleen niin ex-tempore, että tätä ajatusta minun pitää vielä iteroida ja vertailla Sanaan, älkää ottako sitä minun vakaana kantanani.
Jos Sanna haluaa vetäytyä tästä keskustelusta (en tätä toivo enkä ymmärrä miten käyty keskustelu voi ilmetä jollekin negatiivisena), niin kyselen muiden kantoja tähän viimeisimpään ajatukseen.
Shalom
Gal 6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!
Eero
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eero »

Joo, mun mielestä tässä keskustelussa ei vielä ole tullut ilmi mitään, mikä kumoaisi Ilmestyskirjan suorasanallisen ilmoituksen tulevasta tuhannen vuoden ajasta Jeesuksen Toisen Tulemuksen ja Viimeisen Tuomion välissä. Perusteluina sitä vastaan on siis lähinnä se, mitä Jeesus ei ole sanonut tai esimerkiksi mitä Hän on ilmaissut menevänsä tekemään lähettääkseen Pyhän Henkensä tai mikä Hänen roolinsa on Ylimmäisenä Pappina tai mikä on Jumalan Valtakunnan luonne ja/tai mitä se lopulta tarkoittaa.

Mikään näistä ei kuitenkaan estä Jeesusta palaamasta maan päälle, Pyhä Henki ja Jesus yhtäaikaa maan päällä eivät ole toisensa poissulkevia, eikä Jeesuksen Pappeus pääty siihen, että Hän palaa. Nämä ovat ehkä rumasti sanottuna kehäpäättelyä eli että jos jokin asia on tosi, silloin toisenkin on oltava, vaikkei oikeasti näin sanottaisikaan.

Suurin peruste Tuhatvuotisen Valtakunnan olemassa oloa vastaan on mun nähdäkseni Ilmestyskirjan tulkitseminen joko kokonaan symbolisena tai vain tietyiltä osin. Tää on mun mielestä siis se huolestuttava asia, koska avan lopultahan se tarkoittaisi että tämä kirja on vain faabelia eli ei totta.

Jos miettii niin onhan meillä muitakin tapahtumia Raamatussa kuten Vedenpaisumus ja koko Luomiskertomuskin, miksi ne olisivat aitoja historiallisia tapahtumia jos ei Ilmestyskirjakaan?

Tuosta sun ajatuksesta Rutger, mä ajattelen niin, että synti tulee meihin tämän fyysisen ruumiin himojen ja tarpeiden kautta, Taivasruumiissa niitä ei enää ole, koska se on Hengellinen ruumis, joka kestää Jumalan kasvojen edessä, kun syntinen taas ei. Siksi se voi myös kohota Taivaaseen Isän Jumalan tykö. Mutta siksi meitä koetellaan tässä ruumiissa, että nähtäisiin kuka pyrkii Herran kaltaiseksi jo tässä ajassa.

Vedenpaisumuksesta tuli mueleen, että muistan lukeneeni jostain, että Tuhatvuotinen Valtakunta muistuttaisi oloiltaan juuri aikaa ennen Vedenpaisumusta, ei ehkä täysin mutta jossain määrin. Silloinhan ei esimerkiksi ollut vielä satanut koskaan eli sääilmiöt olivat ehkä vähäisempiä tai ilmakehän koostumus erilainen. Ihmiset elivät joka tapauksessa samalla tavoin lähes tuhat vuotiaiksi eli elinolot ovat mahdollisesti olleet hyvin suotuisat. Tää nyt siis vaan mun omaa ajattelua, toki se on kaikki vain Herran vaikutuksesta.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
AOAOAOAOAO
Site Admin

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Eero kirjoitti: 11 Kesä 2024, 09:39
Kyllä mun mielestä on hyvä jatkaa, koska muuten nämä kiista-aiheet jäävät aina vaan kytemään ja nousevat sitten esiin samoin argumentein uudestaan ja uudestaan. Ja vaikkei niihin selvyyttä saisi kokonaan, niin yritetään nyt ainakin, sillä oppiminen toisiltamme on osa uskossa kasvua.
Voin vakuuttaa sinulle, Eero, että tämä ketju ei poista selvää vastakkainasettulua tässä asiassa.

Kiliasmi on harhaoppi, joka sellaiseksi julistettu jo vuosisatoja sitten. Ja, niin kuin kirjoitit, asia nousee aina uudestaa ja uudestaa esiin.

En ole enempää vaivautunut jatkamaan kirjoittelua, koska tiesin "lopputuloksen" etukäteen.

Vastaavanlaisia ketjua on ollut ennenkin.....eli,esim. minä siteeraan Raamattua, ja usein niihin toinen osapuoli "vastaa", kirjoittelemalla pitkällisesti OMIA tulkintojaan, siteeraten Raamattua kuin korkeintaan muutamalla jakeella, eikä aina edes jakeellakaan. Ja, monesti siteeratuille kohdillekin on kirjoittaja antanut täysin uuden merkityksen.

Tähänkään ketjuun kirjoittamiini viesteihin, erityisesti Raamatun paikkohin ei ole tullut mitään vastausta, siis Raamattua siteeraamalla.

Ketjua voisi lyhykäisesti kuvata näin ; Raamattu vs. sielullisuus.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat Minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
AOAOAOAOAO
Site Admin

Eero kirjoitti: 11 Kesä 2024, 13:21 Joo, mun mielestä tässä keskustelussa ei vielä ole tullut ilmi mitään, mikä kumoaisi Ilmestyskirjan suorasanallisen ilmoituksen tulevasta tuhannen vuoden ajasta Jeesuksen Toisen Tulemuksen ja Viimeisen Tuomion välissä. Perusteluina sitä vastaan on siis lähinnä se, mitä Jeesus ei ole sanonut tai esimerkiksi mitä Hän on ilmaissut menevänsä tekemään lähettääkseen Pyhän Henkensä tai mikä Hänen roolinsa on Ylimmäisenä Pappina tai mikä on Jumalan Valtakunnan luonne ja/tai mitä se lopulta tarkoittaa.

Mikään näistä ei kuitenkaan estä Jeesusta palaamasta maan päälle, Pyhä Henki ja Jesus yhtäaikaa maan päällä eivät ole toisensa poissulkevia, eikä Jeesuksen Pappeus pääty siihen, että Hän palaa. Nämä ovat ehkä rumasti sanottuna kehäpäättelyä eli että jos jokin asia on tosi, silloin toisenkin on oltava, vaikkei oikeasti näin sanottaisikaan.

Suurin peruste Tuhatvuotisen Valtakunnan olemassa oloa vastaan on mun nähdäkseni Ilmestyskirjan tulkitseminen joko kokonaan symbolisena tai vain tietyiltä osin. Tää on mun mielestä siis se huolestuttava asia, koska avan lopultahan se tarkoittaisi että tämä kirja on vain faabelia eli ei totta.

Jos miettii niin onhan meillä muitakin tapahtumia Raamatussa kuten Vedenpaisumus ja koko Luomiskertomuskin, miksi ne olisivat aitoja historiallisia tapahtumia jos ei Ilmestyskirjakaan?

Tuosta sun ajatuksesta Rutger, mä ajattelen niin, että synti tulee meihin tämän fyysisen ruumiin himojen ja tarpeiden kautta, Taivasruumiissa niitä ei enää ole, koska se on Hengellinen ruumis, joka kestää Jumalan kasvojen edessä, kun syntinen taas ei. Siksi se voi myös kohota Taivaaseen Isän Jumalan tykö. Mutta siksi meitä koetellaan tässä ruumiissa, että nähtäisiin kuka pyrkii Herran kaltaiseksi jo tässä ajassa.

Vedenpaisumuksesta tuli mueleen, että muistan lukeneeni jostain, että Tuhatvuotinen Valtakunta muistuttaisi oloiltaan juuri aikaa ennen Vedenpaisumusta, ei ehkä täysin mutta jossain määrin. Silloinhan ei esimerkiksi ollut vielä satanut koskaan eli sääilmiöt olivat ehkä vähäisempiä tai ilmakehän koostumus erilainen. Ihmiset elivät joka tapauksessa samalla tavoin lähes tuhat vuotiaiksi eli elinolot ovat mahdollisesti olleet hyvin suotuisat. Tää nyt siis vaan mun omaa ajattelua, toki se on kaikki vain Herran vaikutuksesta.
Tämäkin Eeron viesti.....montako Raamatun jaetta löysit siitä. Et yhtäkään.

Onko Eeron viesti raamatullista, vai Eeron omaa ajattelua ?

On mahdotonta oikeasti keskustella asiasta, jos osapuolien tapa "keskustella/väitellä" , eroaa kuin yö ja päivä.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat Minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

Sanna
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Jos selvennys vielä tähän
Eero kirjoitti: 11 Kesä 2024, 09:39
Ahdistuksen ajasta selviää läpi pieni joukko fyysisessä ruumiissa olevia eli syntiin kykeneviä ihmisiä, se taidettiin tuossa aikaisemmin mainitakin jo. Esimerkiksi Jesaja sanoo Herran Päivän eli Lopun aikojen lopun tapahtumista, että kuolevaiset ihmiset käyvät harvinaisemmaksi kuin kulta. Nämä ihmiset asuttavat maan jälleen, kuten kävi Vedenpaisumuksen jälkeen
Rutger kirjoitti: 11 Kesä 2024, 10:04 Kaikki eivät ole Valkeuden Vaatteissa vaan tässä nykyisessä ihmismuodossa.
Heitä hallitaan tässä ajassa ja heitä villitään ajan lopussa.
Jankkaamista ehkä mutta haluan nyt edes yrittää ymmärtää teijän näkökantaa, että mihin se perustuu. Siis uuteen Jerusalemiin/ Taivaaseen/ tuhatvuotiseen pääsee kaikki ennen ahdistusta temmatut ja ylösnousseet kuolleet, (myös vanhan liiton), ahdistuksen ajassa kuolleet sekä siellä kääntyneet, niin mikä tuo joukko on joka kykenee syntiin?

Ilm 7:13-14
Keitä ovat nämä pitkiin valkeihin vaatteisiin puetut, ja mistä he ovat tulleet?" Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen". Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.

Ilm 20:4
Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta

Ahdistuksen ajasta ei varmaan montaa henkiin jää, ja heistä osa menee odottamaan helvetin tuomiota, niin tarkoitatteko tuolla syntiä tekevällä joukolla niitä, jotka ovat ahdistuksessa kääntyneet uskoon, mutta eivät ole kuolleet?

Eli toisinsanoen kuolleet saa valkoiset vaatteet mutta elävät ei, siirtyessään uuteen valtakuntaan?

Hän on pelastanut meidät pimeyden vallasta ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa valtakuntaan, hänen, joka on meidän lunastuksemme, syntiemme anteeksianto.
Kolossalaiskirje 1:13-14

Eikö ahdistuksen ajan tarkoitus ole nimenomaan käännyttää viimeiset, niin miksi heillä on eri oikeudet jos tuo on kyseinen joukko? Ahdistuksessa varmaan rangaistusta jo itsessään.
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Rutger
Site Admin

Eero. Olen samaa mieltä koko viestistäsi.
Tuohon ex-tempore ajatukseeni kannattaa suhtautua ex-tempore ajatuksena.
Jos lähtisimme pohtimaan kuka oli kykenevä syntiin ensiksi ja missä tilassa tämä oli ja Kenen läsnäollessa ja kuka seuraavana oli kykenevä syntiin ja missä tilassa hän oli ja Kenen läsnäollessa hän siihen kykeni, huomaan avaavani todella todella vaikean keskusteluaiheen toisen keskusteluaiheen sivurönsynä. Se ei ole kannattavaa.
Jos tätä aihetta alamme puimaan toisessa ketjussa toisena aikana yhdessä, voinen luottaa veljiin ja siskoihin ettei keskeneräisten ajatusten heittelyistä lentele kenenkään niskaan kerettiläiskorttia 🙏🙂
Mutta tässä ketjussa, komppaan Eero sinua tässäkin aspektissa. 🙏
Gal 6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!
Rutger
Site Admin

Sak 14:8 Sinä päivänä elävät vedet virtaavat Jerusalemista: toiset puolet niistä Idänmerta kohti, toiset puolet Länsimerta kohti. Niin on tapahtuva kesät ja talvet.
Sak 14:9 Herra on oleva koko maan kuningas. Sinä päivänä on Herra oleva yksi ja hänen nimensä yksi.
Eero
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eero »

No joo, siis kommenttina tuohon sinun kirjoitukseesi AO, että samalla tavalla se näkyy molemmin puolin ja kysehän on Raamatun tulkinnasta ja tässä tapauksessa molemmat osapuolet katsovat olevansa oikeellisia. Kuka voi julistaa olevansa? Ei kukaan.

Mä esimerkiksi kommentoin noita sun laittamiasi Raamatunkohtia sen näkemyksen mukaan, mikä mulla on Raamatusta, Jeesus ei esimerkiksi lähtenyt Taivaaseen ”pois Pyhän Hengen tieltä”, vaan Hän nousi Taivaaseen lähettämään sen. Raamatun mukaan esimerkiksi:
Luuk. 24:49 Ja katso, minä lähetän teille sen, jonka minun Isäni on luvannut; mutta te pysykää tässä kaupungissa, kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta."
Toisekseen, kyllä mä oon aina pyrkinyt esittämään Raamatunkohtia ns. tärkeistä paikoista, esimerkiksi kun Sanna kysyi ensin jakeesta, joka selittää miksi Tuhatvuotisessa Valtakunnassa osa on Taivasruumiissa eli Valkeissa vaatteissa ja toiset vielä maallisessa ruumiissa. Tässä vielä tuota jälkimmäistä kohtaa selittävät Raamatun jakeet, jossa Jesaja puhuu siis Herran Päivästä eli Lopunaikojen lopusta ja sanoo, että kuolevaiset eli maallisessa ruumiissa olevat, syntiin kykenevät ihmiset käyvät harvinaisemmaksi kuin kulta, mutta eivät siis tyystin katoa kaikki. Nämä ihmiset jatkavat Tuhatvuotiseen Valtakuntaan fyysisissä ruumiissaan:
13:9 Katso, Herran päivä tulee, tulee armottomana, tulee kiivaus ja vihan hehku, tekemään autioksi maan ja hävittämään siitä sen syntiset.
13:10 Sillä taivaan tähdet ja Kalevanmiekat eivät loista valollansa, aurinko on pimeä noustessansa, kuu ei kirkkaana kumota.
13:11 Minä kostan maanpiirille sen pahuuden ja jumalattomille heidän pahat tekonsa; minä lopetan julkeitten kopeuden ja painan maahan väkivaltaisten ylpeyden.
13:12 Minä teen kuolevaiset harvinaisemmiksi kuin puhdas kulta, ihmiset harvinaisemmiksi kuin Oofirin kulta.
Jos lukee Ilmestyskirjan 19:sta luvun, niin siinä selviää Jeesuksen Toisen Tulemuksen ajoitus suhteessa muihin Ahdistuksen ajan tapahtumiin. Hän saapuu kaikkien Pyhiensä kanssa, jotka on puettu Valkaisiin vaatteisiin kuten ovat Taivaaseen temmatut Pyhät:
19:11 Ja minä näin taivaan auenneena. Ja katso: valkoinen hevonen, ja sen selässä istuvan nimi on Uskollinen ja Totinen, ja hän tuomitsee ja sotii vanhurskaudessa.
19:12 Ja hänen silmänsä olivat niinkuin tulen liekit, ja hänen päässään oli monta kruunua, ja hänellä oli kirjoitettuna nimi, jota ei tiedä kukaan muu kuin hän itse,
19:13 ja hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa, ja nimi, jolla häntä kutsutaan, on Jumalan Sana.
19:14 Ja häntä seurasivat ratsastaen valkoisilla hevosilla taivaan sotajoukot, puettuina valkeaan ja puhtaaseen pellavavaatteeseen.
19:15 Ja hänen suustaan lähtee terävä miekka, että hän sillä löisi kansoja. Ja hän on kaitseva heitä rautaisella valtikalla, ja hän polkee kaikkivaltiaan Jumalan vihan kiivauden viinikuurnan.
19:16 Ja hänellä on vaipassa kupeellaan kirjoitettuna nimi: "Kuningasten Kuningas ja herrain Herra".
Tätä samaa asiaa kuvaa Paavali näin:
1Tess. 3:13 …meidän Herramme Jeesuksen tulemuksessa, kun whän tulee kaikkien pyhiensä kanssa.
Tämän jälkeen herätetään Ahdistuksen aikana kuoleet marttyyrit ja Tuhatvuotinen Valtakunta alkaa:
Ilm. 20:4 Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.

Tämä on siis suorasanallista kertomusta asioiden kulusta Lopunaikana, ei päätelmien pohjata perusteltua. Vastakkaisena argumenttina on usein, että Ilmestyskirja on joko kokonaan tai osittain symbolinen tai että sen tapahtumat ovat suurelta osin jo tapahtuneet, vaikkei mitään sen kaltaisia maailmanlaajuisia tapahtumia olekaan tapahtunut. Toisekseen sanotaan yhtä usein, ettei Ilmestyskirja kulje aikajärjestyksessä eli kronologisesti, mutta se on puolitotuus. Vain luvuilla 11-15 on omia sisäkkäisiä aikajanojaan, muuten Ilmestyskirjan kronologia on todennettavissa esimerkiksi sanojen ”sen jälkeen” kautta tai tapahtumien karkeamattomina jatkumoina.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Rutger
Site Admin

Dan 7:27 Ja valtakunta ja valta ja valtakuntien voima kaiken taivaan alla annetaan Korkeimman pyhien kansalle. Hänen valtakuntansa on iankaikkinen valtakunta, ja kaikki vallat palvelevat häntä ja ovat hänelle alamaiset."
Rutger
Site Admin

Sak 14:16 Mutta kaikki niiden pakanakansain tähteet, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan, käyvät vuosi vuodelta sinne ylös kumartaen rukoilemaan kuningasta, Herraa Sebaotia, ja viettämään lehtimajanjuhlaa.
Rutger
Site Admin

Jes 9:6 Herraus on oleva suuri ja rauha loppumaton Daavidin valtaistuimella ja hänen valtakunnallansa; se perustetaan ja vahvistetaan tuomiolla ja vanhurskaudella nyt ja iankaikkisesti. Herran Sebaotin kiivaus on sen tekevä.
Rutger
Site Admin

Luuk 1:32-33 Hän on oleva suuri, ja hänet pitää kutsuttaman Korkeimman Pojaksi, ja Herra Jumala antaa hänelle Daavidin, hänen isänsä, valtaistuimen, ja hän on oleva Jaakobin huoneen kuningas iankaikkisesti, ja hänen valtakunnallansa ei pidä loppua oleman."
Rutger
Site Admin

Ps 2:6-9 "Minä olen asettanut kuninkaani Siioniin, pyhälle vuorelleni". Minä ilmoitan, mitä Herra on säätänyt. Hän lausui minulle: "Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin. Ano minulta, niin minä annan pakanakansat sinun perinnöksesi ja maan ääret sinun omiksesi. Rautaisella valtikalla sinä heidät muserrat, niinkuin saviastian sinä särjet heidät."
Rutger
Site Admin

Ilm 5:10 ja tehnyt heidät meidän Jumalallemme kuningaskunnaksi ja papeiksi, ja he tulevat hallitsemaan maan päällä".
AOAOAOAOAO
Site Admin

Eero.

A. Kun seuraavan kerran aloitat Raamatun lukemisen alusta, VT:sta, niin kokoa itsellesi kaikki ne VT:n kohdat jotka puhuvat "1000-vuotisesta valtakunnasta".

B. Voit sen lisäksi koota ne VT:n kohdat jotka puhuvat tulevasta Uudesta Liitosta, kristillisestä seurakunta-ajasta.

Matt.5:17-18
17 Älkää luulko, että Minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en Minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.

18 Sillä totisesti Minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. <-------- 1.Moos.---> 5.Moos.

Jeesus siis opetti ettei Mooseksen Kirjoista löytyvästä laista katoa mitään, ennen kuin KAIKKI on toteutunut.

5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.

Jumalan antamaan Lakiin ei saanut lisätä mitään eikä siitä saanut ottaa mitään pois. ----- > Kun keräät A ja B kohtiin liittyviä jakeita VT:stä, tulet törmäämään tähän.

Rutger
Site Admin

Sak 8:3 Näin sanoo Herra: Minä käännyn jälleen Siionin puoleen ja tulen asumaan Jerusalemin keskelle, ja Jerusalemia kutsutaan Uskolliseksi Kaupungiksi ja Herran Sebaotin vuorta Pyhäksi Vuoreksi.
AOAOAOAOAO
Site Admin

Rutger kirjoitti: 11 Kesä 2024, 18:08 Ilm 5:10 ja tehnyt heidät meidän Jumalallemme kuningaskunnaksi ja papeiksi, ja he tulevat hallitsemaan maan päällä".
1.Piet.2:9-10 9 Mutta te olette "valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, omaisuuskansa, julistaaksenne sen jaloja tekoja", joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa;
10 te, jotka ennen "ette olleet kansa", mutta nyt olette "Jumalan kansa", jotka ennen "ette olleet armahdetut", mutta nyt "olette armahdetut".

Me uskovat olemme jo NYT "kuninkaallinen papisto"..jne. Emmekä vasta jossain hamassa tulevaisuudessa. Ja, papistolla on tietty tehtävä, julistaa evankeliumia maan ääriin saakka, sitten tulee loppu.

Rutger
Site Admin

Ilm 5:10 ja tehnyt heidät meidän Jumalallemme kuningaskunnaksi ja papeiksi, ja he tulevat hallitsemaan maan päällä".
AOAOAOAOAO
Site Admin

Ilmestyskirja ei ole kronologinen kirja. Ja, kun Ilmestyskirja oli kirjoitettu niin tuosta luvusta 5 on kulunut reilut 1900 vuotta, ja kristityt" ovat hallinneet", ja yhä hallitsevat, 1.Piet.2, vaikka ei siltä läheskään aina näytä.

Kiliasmiin kuuluu mm. VT:n profetioiden uudeelleen tulkinta, ja väittäminen että ne puhuvat 1000-vuotisesta valtakunnasta, ja näin kokonaan unohtavat VT:n opetuksen tulevasta Uudesta Liitosta.

Jeesus ei sanallakaan puhunut vielä jostakin "kolmannesta valtakunnasta", eli Vanhan liiton ja Uuden Liiton jälkeen tulevasta "liitosta/valtakunnasta".

Ilm.5:10 puhuu samasta asiasta kuin VT:n Jes.61:6 " Mutta teitä kutsutaan Herran papeiksi, sanotaan meidän Jumalamme palvelijoiksi; te saatte nauttia kansain rikkaudet ja periä heidän kunniansa."

Jes.61:6 edeltävät 1-5 jakeet puhuvat mm. "raunioiden" uudelleen rakentamisesta, vaikka eihän kyseessä ole minkään fyysisen rakennuksen rakentaminen, vaan hengellisen, eli kristillisen seurakunnan.

Ilm.5:10 puhuu samaa kuin siis 1.Piet.2:9, kuin myös 2:5 ;" ja rakentukaa itsekin elävinä kivinä hengelliseksi huoneeksi, pyhäksi papistoksi, uhraamaan hengellisiä uhreja, jotka Jeesuksen Kristuksen kautta ovat Jumalalle mieluisia."

Ilm.1:6 kertoo 1.Piet.2 tavoin, meidän olevan kunigaskunta, ja pappeja.

Samoin Room.5:17 käyttää kreikassa futuuria, jota siis ei suomenkielessä ole, vaan meillä futuuri ilmaistaan preesenssillä,

"Ja jos yhden ihmisen lankeemuksen tähden kuolema on hallinnut yhden kautta, niin paljoa enemmän ne, jotka saavat armon ja vanhurskauden lahjan runsauden, tulevat elämässä hallitsemaan yhden, Jeesuksen Kristuksen, kautta. "

Room.5:17 ei puhu jostakin tulevasta, vaan siitä mikä jo oli olemassa kun Paavali kirjoitti kirjeensä Roomassa olevalle seurakunnalle, eli uskovat hallitsevat Kristuksen kautta.

Kreikan futuuri , "tulevat hallitsemaan" / = " hallitsevat" , suomen preesens.

Rutger
Site Admin

Nyt kun olet mielestäsi Jumalan apurina vallassa maan päällä, niin käypä ihmeessä lopettamassa sodat mahtikäskylläsi. Käy samalla eduskunnassa antamassa yksi käsky ja Presidentti, ministerit, kansanedustajat, virkamiehet mukaanluettuna armeija ja poliisi tekevät käskysi mukaan ja lopettavat kaiken Raamatun vastaisen toiminnan. Ellet toimi näin huomenna, tai he eivät tottele, puhut omiasi.
Odotan. Olethan omien sanojensa mukaan nyt hallitsijana.
Jos vastaat, että eikun taivaassa, niin puhuit omiasi sanoessasi NYT. Ilm 5 kuten monet paikat antavat vallan maan päällä.
Saa suorittaa.
Vastaa Viestiin