Tietokilpailu 15.

Keskustele palstaa koskevista asioista

Valitse yksi yhdistävä tekijä.

Äänestys päättyi 13 Heinä 2024, 10:59

Opetuslapset
0
Ei ääniä
Apostolit
0
Ei ääniä
Profeetat
0
Ei ääniä
Papit
0
Ei ääniä
Kuninkaat
1
20%
666
4
80%
Henkivallat
0
Ei ääniä
Kulta
0
Ei ääniä
Pahuus
0
Ei ääniä
Pyhyys
0
Ei ääniä

Ääniä yhteensä: 5

Rutger
Site Admin

Tietokilpailu 15.

Viesti Kirjoittaja Rutger »

Mikä on seuraavien Raamatun jakeiden yhdistävä tekijä?
1 Kun 10:14
2 Aik 9:13
Esr 2:13
Ilm 13:18

Pyydän huomioimaan kommenteissanne, että kisan ollessa käynnissä, teidän kommenteistanne ei voi päätellä oikeaa vastausta, kiitos.
Gal 6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!
Rutger
Site Admin

Re: Tietokilpailu 15.

Kaikki mukaan 👋
Gal 6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!
kilvoittelija

Viesti Kirjoittaja kilvoittelija »

Tämä oli mielenkiintoinen, kaksi ja kaksi :)
... juoskaamme kestävinä edessämme olevassa kilvoituksessa, silmät luotuina uskon alkajaan ja täyttäjään, Jeesukseen... Hepr.12:1,2
Rutger
Site Admin

Vielä kerkiää, eikä sitten luntata 🤭
Rutger
Site Admin

Oikea vastaus on 666.
Eero
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eero »

Tää oli todella mielenkiintoinen, Salomonille kultaa, Aabrahamille jälkeläisiä, pedolle ihmisen luku.

Mutta mitä se voi sitten tarkoittaa?
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
AOAOAOAOAO
Site Admin

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Eero kirjoitti: 13 Heinä 2024, 17:35 Tää oli todella mielenkiintoinen, Salomonille kultaa, Aabrahamille jälkeläisiä, pedolle ihmisen luku.

Mutta mitä se voi sitten tarkoittaa?
Nehemia 7:18 Adonikamin jälkeläisiä kuusisataa kuusikymmentä seitsemän
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat Minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Rutger
Site Admin

Hienosti poimittu AO.
Uusille Sanan tutkijoille tiedoksi ja mahdollisesti Raamatun erehtymättömyyttä erämaissa tulevaisuudessa puolustaville.
Esra 2:13 ja Nehemia 7:8 on "ikiaikainen" Raamatusta ristiriitoja etsivien "Graalin malja", joka osoittautui kertakäyttömukiksi.
Tämä "ristiriita" on lukemattomia kertoja jouduttu asiaan vihkiytymättömille selittämään. Yksikään viiva ei ole Raamatussa vahingossa.
Jos luulet löytäneesi ristiriidan, Jumala kertoo, että dig deeper, tutkis tarkemmin.
Esra 2 ja Nehemia 7 välillä on siis kerinnyt kulua yli 90 vuotta. Ihmisiä kasvoi.. jne..
AOAOAOAOAO
Site Admin

Rutger kirjoitti: 13 Heinä 2024, 20:24 Hienosti poimittu AO.
Uusille Sanan tutkijoille tiedoksi ja mahdollisesti Raamatun erehtymättömyyttä erämaissa tulevaisuudessa puolustaville.
Esra 2:13 ja Nehemia 7:8 on "ikiaikainen" Raamatusta ristiriitoja etsivien "Graalin malja", joka osoittautui kertakäyttömukiksi.
Tämä "ristiriita" on lukemattomia kertoja jouduttu asiaan vihkiytymättömille selittämään. Yksikään viiva ei ole Raamatussa vahingossa.
Jos luulet löytäneesi ristiriidan, Jumala kertoo, että dig deeper, tutkis tarkemmin.
Esra 2 ja Nehemia 7 välillä on siis kerinnyt kulua yli 90 vuotta. Ihmisiä kasvoi.. jne..
Tuosta on lista olemasta lukujen erilaisuudesta BibleHubin kommentaareissa. Ei kommentaaritkaan "selitä" kaikkia samalla lailla, mutta jos haluaa "kolmannen osapuolen" mielipiteen niin sieltä voi kurkata.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat Minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

Eero
Viesti:

Olisikohan Jeesus laskettu mukaan?

AOAOAOAOAO
Site Admin

Eero kirjoitti: 13 Heinä 2024, 21:50 Olisikohan Jeesus laskettu mukaan?
:) :) voi olla.. :) :)

Tuossa listassa erot ovat muutamissa kohdissa pieniä.

Mutta, Septuaginta vs. masoriittinen teksti, siinä erot 20 ensimmäisen sukupolven iäissä ovat joidenkin henkilöiden kohdalla isot.

Eero
Viesti:

Joo, täähän voi vaikka olla totta ihan oikeastikin, koska Jeesus on Daavidin poika ja Aabrahamin sukua, mutta äitinsä kautta (Matteus 1) eli käsittääkseni ei sen perinteisen laskentatavan mukaan.

Yksi yli ihmisten luvun, mutta Ihmisen Poika kuitenkin!

Mutta kuka sitten on se kuudessadas kuudeskymmenes kuudes ja liittyykö Salomonin saama kulta tähän jotenkin.

Vastaa Viestiin