Tietokilpailu 14.

Keskustele palstaa koskevista asioista

Valitse 4 miestä jotka nähneet Jumalan Valtaistuimen.

Äänestys päättyi 06 Heinä 2024, 07:59

Abram
0
Ei ääniä
Israel
0
Ei ääniä
Iisak
0
Ei ääniä
Jesaja
6
25%
Paavali
5
21%
Simon Kiivailija
0
Ei ääniä
Hesekiel
6
25%
Johannes
6
25%
Jooel
1
4%
Joosef
0
Ei ääniä

Ääniä yhteensä: 24

Rutger
Site Admin

Tietokilpailu 14.

Viesti Kirjoittaja Rutger »

Raamatun mukaan neljä miestä on nähnyt Jumalan Valtaistuimen. Ketkä he ovat?
Pyydän huomioimaan kommenteissanne, että kisan ollessa käynnissä, teidän kommenteistanne ei voi päätellä oikeaa vastausta, kiitos.
Gal 6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!
AOAOAOAOAO
Site Admin

Re: Tietokilpailu 14.

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Mielenkiintoinen kysymys. :)
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat Minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Rutger
Site Admin

Kiitos. Täällä on niin hyviä Raamatun tuntijoita (mm. sinä), että pitää yrittää keksiä teille haasteita. 👍😃
Gal 6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!
Sanna
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Yhden joutui laittamaan arvalla 😅
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Rutger
Site Admin

Jos ei veikkaa ei voi voittaa 😃
kilvoittelija

Viesti Kirjoittaja kilvoittelija »

Tuli niin olematon olo, kuin pienenpieni tomihiukkanen. Tämä johtui pyhyyden ja juhlavan kokemuksen takia.
Kysymys vei niin korkealle sinne Jumalan valtaistuimen eteen, että mittasuhteet kasvoivat.
On se ollut kokemus näille miehille.
... juoskaamme kestävinä edessämme olevassa kilvoituksessa, silmät luotuina uskon alkajaan ja täyttäjään, Jeesukseen... Hepr.12:1,2
Rutger
Site Admin

Luojansa läsnäolossa luotu tuntee mitättömyytensä. Se on meille hyväksi ja rohkaisuksi. Herran kämmeneltä ei voi vahingoissa tipahtaa.
Kiitos kommentistasi. Tuli ihan mukava tunne, että visailukysymys saattaa ihmisen ajatukset jopa niin yleviin.
👍🙏
AOAOAOAOAO
Site Admin

Rutgerille. En paljasta kun visa on vielä kesken, mutta eikö noita "näkijöitä" ole kaksi muutakin, noiden neljän lisäksi ? :geek:

Vai, voiko ne laittaa tähän ketjuun ?
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat Minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

Rutger
Site Admin

Voit laittaa. En laittanut mukaan kun näissä kuvauksissa ei definitiivisesti kerrota juuri Valtaistuimesta. Hyvä havainto kyllä.
AOAOAOAOAO
Site Admin

Dan.7:13-14 Minä näin yöllisessä näyssä, ja katso, taivaan pilvissä tuli Ihmisen Pojan kaltainen; ja hän saapui Vanhaikäisen tykö, ja hänet saatettiin tämän eteen. Ja hänelle annettiin valta, kunnia ja valtakunta, ja kaikki kansat, kansakunnat ja kielet palvelivat häntä. Hänen valtansa on iankaikkinen valta, joka ei lakkaa, ja hänen valtakuntansa on valtakunta, joka ei häviä.

Apt.7:55-56 Mutta täynnä Pyhää Henkeä hän loi katseensa taivaaseen päin ja näki Jumalan kirkkauden ja Jeesuksen seisovan Jumalan oikealla puolella,
ja sanoi: "Katso, minä näen taivaat auenneina ja Ihmisen Pojan seisovan Jumalan oikealla puolella".

Daniel sekä Stefanus saivat nuo ilmestykset. Mietin kyllä tuota Moosestakin, kun hän oli peräti kaksi eri kertaa ,40 päivää kerrallaan, Jumalan luona vuorella, ja keskusteli Hänen kanssaan "kasvoista kasvoihin". Mutta, Mooseksen kohtaamiset Jumalan kanssa olivat täällä maan päällä.

Rutger
Site Admin

Kyllä. 👍
Sanna
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Sanna »

kilvoittelija kirjoitti: 29 Kesä 2024, 14:57 Tuli niin olematon olo, kuin pienenpieni tomihiukkanen. Tämä johtui pyhyyden ja juhlavan kokemuksen takia.
Kysymys vei niin korkealle sinne Jumalan valtaistuimen eteen, että mittasuhteet kasvoivat.
On se ollut kokemus näille miehille.

Oisko ollut toissapäivänä kun yritin vessassa kammata hiuksia ja suorittaa muita aamutoimia niin aurinko häikäisi peilioven kautta niin paljon, että silmistä alkoi vuotaa vettä. Käänsin peilioven sillain, ettei häikäisisi ja samassa tuli mieleen että tuo aurinkohan on kuin Jumalan kirkkaus. Syntinen ihminen ei saata katsella suoraan, tarvitaan väliin joku sovittaja. Jeesus on sellainen.

Juu ei voi kuvitella miltä noista miehistä on tuntunut. Nöyräksi laittaa pelkkä ajattelu 🤔 Mutta aatelkaas ystävät, että joku päivä se on meilläkin edessä. Astuminen taivaalliseen kirkkauteen, eikä todellakaan omilla ansioilla 🥹
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Tuija

Viesti Kirjoittaja Tuija »

AAAMEN
Eero
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Marie

Viesti Kirjoittaja Marie »

Aamen
Rutger
Site Admin

Oikea vastaus. Jesaja, Hesekiel, Johannes, Paavali.
Eero
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Vastaa Viestiin