mautsan tilitys

Voit lisätä tähän jos et muuten tiedä mihin alueeseeen aloituksesi kuuluu
Sanna
Site Admin

Re: mautsan tilitys

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Joo sehän se harras toive, että kaikki olisivat yhtä. Ehkä kristilliset piirit on ensin hukanneet Jeesuksen. Kukaan kristittyhän "ei voi" olla yhteydessä Jumalan kanssa ilman yhteyttä muiden uskovien kanssa. Emme voi vaeltaa Jumalan kanssa, jos emme vaella rakkaudessa uskonveljiemme kanssa. Ja tie Jumalan luo tulee ainoastaan suhteesta Jeesukseen.

Ristillä, johon Jeesus naulattiin, oli kaksi lankkua - pystysuora ja vaakasuora: Jeesus tuli tuomaan rauhan paitsi ihmisen ja Jumalan välille (pystysuoraan) myös ihmisen ja ihmisen välille (vaakasuuntaisesti). Pysty- ja vaakasuhteet kulkevat käsi kädessä. Emme voi saada ensimmäistä, jos jätämme jälkimmäisen huomiotta.

Kun emme elä rakkauden lain mukaan, riistämme itseltämme osan Kristuksen rikkauksista ja osan Jumalan täyteydestä.

Sama proplematiikka on varmaan siinä, että rukoilemme herätystä tapahtuvaksi, mutta monikaan ei tee asian eteen mitään. Ei Jumala voi antaa herätystä, jos ihmiset ei ole valmiita menemään, julistamaan ja parantamaan. Lähi-Idässä ja Aasiassa on parhaillaan suuret herätyksen hetket menossa, koska ihmiset eivät peittele uskoaan.

Vihollinen ei voi hyökätä Jeesuksen fyysistä ruumista vastaan ​​tänä päivänä, mutta hän voi hyökätä Jeesuksen hengellisen ruumiin kimppuun. Ja siinä välikätenä on juurikin ihmiset.

Rukoilkaamme ykseyttä kirkkojen ja seurakuntien välille ja hengellistä näkemystä Kristuksen ruumiista. Auttakoon Jumala meitä näkemään tarvitsemamme muutokset.
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Tuija

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Tänään näin pari kuvaa rukouksen jälkeen.
Minulle näytettiin tien risteystä jossa oli valkoiset katkoviivat. Mietin olenko minä tai joku muu tullut tien risteykseen jossa joutuu valitsemaan suunnan mihin lähteä.
Oli vain katkoviivat .. Ei ohituskieltoa tai muuta
Sitten vähän ajan päästä näin kuvan jossa pirskahteli ilmasta hyvin tummia pisaroita. Mietin ensin oliko ne mustetta tai jotain likaa?
Sitten tuli mieleen että oliko tummia veri pisaroita. Kuvakin oli hyvin tumma.
Tuli vieläkin kolmaskin kuva, jossa oli jokin kultainen koru. Sitä näytettiin niin läheltä etten nähnyt sitä kokonaan, vain osan.
Tuo risteys oli aika selkeä, loppuja saa miettiä.

Rakas Jeesus Kristus, auta meitä löytämään se oikea suunta, jossa Tuo voitto palkinto (koru 👑💍) odottaa. Ota meidät kaikki veresi suojaan.

Amen 🙏✝️

Jotenkin näen nuo mautsan tekstit luettua, että tämä on myös hänelle. Jokainen käymme omaa tietä ja joudumme tekemään omat valinnat. Meidän ei tarvitse tuijottaa mitä se kaveri vierellä tekee, vaan käydä sitä omaa henkilökohtaista kilvoitusta. Noista pisaroista näyssä nousi Raamatun kohta jossa ne tummimatkin veripisarat Jeesuksen kautta puhdistetaan puhtaan valkoisiksi. Ja kun lopulta ylitämme tuon maaliviivan, Jeesuksen avulla, on voittopalkintomme suuri.
Mietin herätessä, josko tästä saa edes blogi tekstiä aikaiseksi, mutta ei aikaakaan kun nuo kuvat alkoi aueta. Ne on sanomaa meille kaikille ja meidän kaikkien olisi syytä tarkastella suuntaamme. Olemme tulleet risteys alueelle.
Jeesus antoi kuitenkin meille ohjeen: " Minä olen tie totuus ja elämä"
Viimeksi muokannut Tuija, 01 Kesä 2024, 12:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuija

Joskus Mietin että meidän tulisi muistaa että tämä on hengellinen palsta, johon moni tulee hakemaan turvapaikkaa, hengellistä satamaa jossa saa rauhassa levätä. Mautsa on siinä oikeassa että palsta on muuttunut paljon. Sitä olen hiljaa harmitellut myös itse, mutta kunnioitan myös täällä muita olevia. En voi liioin määritellä minkälainen tämän pitäisi olla? Kuitenkin paikka jossa on hyvä ja turvallinen kasvaa. Ei muuteta tätä " viihdekeskukseksi".
Säännöissä lukee jotenkin niin että täällä kunnioitetaan Raamatun mukaisuutta. Kunnioitetaan Jeesususta Kristusta, Herraamme.
Tämä ei ole loukkaus kiveksi kenellekään, mutta on syytä tutkiskella mihin suuntaan olemme menossa? Risteys on edessä.

Siunausta kaikille.
mautsa

Viesti Kirjoittaja mautsa »

Anteeksi pyyntö Rutger aiheettomasta mollaamisesta. Tarkoitukseni oli varmistaa ikuinen porttikielto arvottomana hyypiönä, totaalisena mitättömyytenä, Täydellisenä paskana, raamatun väärin selittäjänä jne. mutta sinä Eero torppasit tään aikomukseni koska nyt tätä kirjoitan.
Mieleeni nousee kuva temppelistä, kauniista, puhtaasta, se oli rakennettu kristityistä, vaan siel käppäili outo muukalainen joka ihaili paikan kauneutta. Mutta tuli joku vaatimaan..Heittäkää tuo muukalainen ulos!, ei kuulu seuraamme. Itse mestari tuli sanoen: antakaa hänen olla!.
Jostain kirjasta luin enkä enempää muista.
Sanna
Site Admin

Jos ikuista porttikieltoa haluat, etkö voisi sitä vaan pyytää?

Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Tuija

Kaunis mielikuva mautsa tuosta temppelistä ja noista sitä edeltävistä sanoista. Kiitos että jaoit sen meille. Se kertoo paljon sinusta. Me kaikki tarvitsemme rakkautta, eikä sitä ikuista pelkoa kuka lyö sanoillaan seuraavaksi.

Mark.14:6. . Mutta Jeesus sanoi: "Antakaa hänen olla. Miksi pahoitatte hänen mielensä? Hän teki minulle hyvän teon.
Kulkija

Viesti Kirjoittaja Kulkija »

Kauniisti sanoitettu, mautsa❤ hyvinkin tuttua tämä kuinka sitä vähän kuin 'itse' sabotoi itseään ulos.. Aattelen, että on koko ajan opeteltavaa siinä että tunnistaa todella itse todellisen Mestarin äänen ja hänen tahtonsa, joka kutsuu viipymään luonaan, ajan kanssa, eikä hän aja pois.
mautsa

Tämä on silkkaa itsekritiikkiä ja myös kysymys: Voiko itsesääli olla niin huomaamaton hivuttava sairaus ettei sitä itse edes huomaa?.
Pitäiskö minun ns.karistaa päältäni demonit, pahat henget, örkit, nousta ylös ja lähtee niinsanotusti töihin!!?.
Viimeksi muokannut mautsa, 08 Kesä 2024, 09:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuija

Minä olen ainakin huomannut että olen itse itseni pahin vihollinen. Piiskaan itseäni loukkauksilla mennen tullen. Juuri noita samoja sanoja joita tuossa mautsa itsestäsi toit.
" en kelpaa kenellekkään".
Niin monesti ole viittä vaille pyyhkimässä pois nuo blogi tekstit ja muut joita jaan. Ajatellen: " ketä ne kiinnostaa?"
Kun en kuule toisten ajatuksia, määrittelen ne itse tarpeettomiksi, jonnin joutaviksi.
Ainoa pelko siinä kohtaa on se, mitä jos ovatkin Jumalalta ja minä heitän ne arvottomana pois? Se olisi väärin Jumalaa kohtaan. Niin monesti olen noista teksteistä saanut " turpiin ", että sitä alkaa uskoa itsekin että kuka luulet olevasi .... tää on niin läpikäytyä.
Herra vahvista meitä! 🙏
Kulkija

Hyvin oman elämäni kivun ytimeen menevää pohdintaa nyt teillä, olen herkästi itseä syyttäviin ajatuksiin, epätoivon ajatuksiin jumiutuva. Jokainen kerta, kun evankeliumi lohduttaa, usko vahvistuu, se tuntuu juuri, kuin äärimmäisen pitkä mahdoton matka pisteestä A pisteeseen B lyhenisi olemattomiin, että kaikki on mahdollista, esteet ovat poissa. Kaikki on mahdollista Jumalalle ja hänessä on voimamme, kunhan vaan laulellen kuljet eteenpäin. Mutta sitten taas tulee elämän mutkat, tunteet, menneisyys, ajatukset, kaikki väliin ja unohdan kaiken alle sen mitä opin. Kunnes jälleen tulee jonkin ajatuksen, sanan myötä Jeesus ja kaikki on jälleen selkeää ja yksinkertaista. Viime aikoina onkin usein ollut mielessäni sana 'vapauttaa'. Jumalan käsiin aikataulut ja..oma arvo? Hän kyllä siitä sanoo, että olet äärimmäisen arvokas.. uskonko sen tänään.
Tuija

Kuulostaa niin tutulta kun jäämme yksin ajatustemme kanssa. Tässä korostuu juuri se yhteyden tarve toisiimme, vuoropuhelua toistemme kanssa. Välittämistä.
Ettei tule tunne, että puhuu vain itselleen, ettei kukaan välitä. Kun on yhteys muihin, ja ennen kaikkea Jumalaan, saa kokea että minä elän sittenkin! ❤️😍
Tuija

On kurja kulkea synkkä pilvi pään päällä ... 🌧
Kulkija

..kaikkein helpointa ja vapainta itselleni on kyllä olla ilman ihmisiä, tyypillinen suomalainenko vai erakko täällä🤭 mutta rakkaus, anteeksianto, taidot kunnioittaa muita treenautuvat kyllä juuri ihmisseurassa. Yhteys Jumalaan tuo virkistyksen ja avun.
Sanna
Site Admin

Jaa viestistä jäi osa jonnekin bittiavaruuteen 🤔

Hyvä kuvaus tuo antakaa hänen olla. Mestari on puolellamme ja hän antaa voiman meille. Meidän ei pitäisi välittää ihmisten mielipiteistä. Jos olisin ihmisten miellyttäjä en oli Jumalan palvelija taitaa sanoa Raamattu. (en tietenkään tällä kannusta niin sanotusti perseilemään ja kohtelemaan muita epäkunnioittavasti)

Mieli on kova tekemään tepposia. Syytelemään syyttäjän lailla, auttaa uhriutumaan vastuun pelossa ja laittaa kuvittelemaan mitä kaikkea ihmiset on meistä mieltä.

Siihen auttaa usein yhteys, rakkaus ja välittäminen mistä Tuijakin kirjoitti blogissaan.

Myös Jeesus sai usein kokea olevansa yksin. Hänen omansa hylkäsivät Hänet. Häneen ei uskottu ja Häntä pilkattiin. Voiko Nasaretista tulla mitään hyvää?

Ehkä vähävarainen pikkukylä, ehkä täynnä rikollisuutta. Olisiko Helsingin itis koko maailman kartalla vastaava?

Jumalan hulluus on viisaampaa kuin ihmisten viisaus. Hän käyttää sorrettuja ja maahan poljettuja, jotta ne, jotka henkseleitään paukuttelevat, joutuisi häpeään.

Jumala loi ihmiset toistensa yhteyteen ja tarvitsemaan rakkautta, tarvitsemaan hyväksyntää ja armoa. Moni on seurakunnista häädetty pois. Osa on kävellyt itse, kun ei ole saanut tarvitsemaansa. No en nyt muista mitä alunperin oli mielessä mutta luovuttaminen Mautsa oman itsensä tai vihollisen kanssa ei ikinä ole paras vaihtoehto.

Ja Aamen, Kulkija. Seurakunta ei ole lepokoti täydellisille ihmisille, vaan sairaala rikkinäisille, jossa jokainen voi auttaa toistaan.

Angelicus

Viesti Kirjoittaja Angelicus »

Sairaala seurakunnan kuuluisi todella olla! Monia meistä on kaltoinkohdeltu lapsuudessa siten, ettei kanssakulkijat sellaisesta ole koskaan mitään kuulleetkaan. Kasva siinä sitten hyvällä itsetunnolla varustetuksi ihmiseksi,- saati uskovaiseksi, joille on monesti omissa porukoissaan maallisiakin porukoita kovemmat kriteerit. Jeesus sanoi aika kovasävyisesti ihmisistä, jotka sälyttävät taakkoja toisille ja itse eivät niihin sormellaankaan koske. Ei meidän tarvitse pystyä mihinkään ihmesuorituksiin. Voit olla ihan tavallinen yrmy, jolle teennäinen hymy ei istu naamaan. Mutta voit hymyilläkin joskus, ihan kaiken uhalla vaikka kaupan kassalle ja sanoa kiitos samoin, kun hän toivottaa hyvää päiväjatkoa. Minäkin toivotan sitä sinulle nyt!
Eero
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen! Joo, mä ajattelin, ettet Mautsa ihan heti lähtis kun vasta tulitkin.

Parannutaan kaikki Herran Sanassa.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
mautsa

Eero. olen mä viel tääl. pakenin vain kuoreeni hetkeksi.
Sanna
Site Admin

Kuoren sisällä on turvallista. Sinne ei maailma ylty. Ainoastaan Jeesuksen hellä käsi ja sanat tulisitko? Laitoin sulle yv:tä 😘

Eero
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eero »

Hyvä juttu, Herramme Siunausta kaikissa asioissasi!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
mautsa

Joo, tuli luettua viestit. kiitos niistä, mutta kun olen vastarannan kiiski joka ymmärtää raamatun vähän erilailla kun seitsemäs vuosiviikko.Teidän näkemyksenne.Olen selittänut ihan tarpeeksi näkemystäni ilmestyskirjasta eri foorumeilla, Danielista, Jopa Paavalin sanoista saadakseni vain kirjanoppineilta turpaani tyyliin: Opi minulta oppilas kun MINÄ opetan.
Jaa onko turhautunut olo. En toki tahdo teitä häiritä totuudella että Jeesuksen toiminta-aika oli 3,5-vuotta ja niin tulee olemaan antikristuksen aikakin 1260-päivää ilmestyskirjan mukaan.
Ai mistä ilmestyskirjan 1290-päivää?, laske antikristuksen aikaan 30-vuorokautta lisää jotka on ilmestyskirjan Jumalan vihan maljat.
Mutta koska näin väärin opetan raamatun sanaa niin heittäkää tämmöinen paskahylkiö sivultanne ulos.
Vastaa Viestiin