Raamatun profetiat ja antikristus
Re: Raamatun profetiat ja antikristus
Voisi silti yrittää esittää vaikka arvauksia:
Portolla on Babylonian henki, Paavilla väärän profeetan henki ja islamilla pedon henki, mutta
kaikki esittämät asiat täyttyvät perustua Raamattuun ja olla sopusoinnussa sanan kanssa. Ei saisi kirjoittaa yli sen mitä kirjoitukset kertovat ja se tuo asialle hyvin paljon enemmän haastetta.
Portolla on Babylonian henki, Paavilla väärän profeetan henki ja islamilla pedon henki, mutta
kaikki esittämät asiat täyttyvät perustua Raamattuun ja olla sopusoinnussa sanan kanssa. Ei saisi kirjoittaa yli sen mitä kirjoitukset kertovat ja se tuo asialle hyvin paljon enemmän haastetta.
Tässä Ilm 19:20 kohdassa tuo "elävältä" on sana zoe.
Kreikan kielessä on kolme sanaa: bios, joka on "biologisesti" elävä, psuche joka viittaa sieluun, mieleen tai ajatuksiin, ja sitten tuo zoe, joka viittaa lähinnä joko Jumalan antamaan elämään tai uuteen elämään Kristuksessa, No, jälkimmäinenkin on tietysti Jumalan antama elämä.
Sana myös esiintyy kaikissa käsikirjoituksissa, sikäli kun tiedän. Näin ollen, organisaatiolla tms. ei ole zoe -elämää.
Huomaa myös Ilm 16:13 "Ja minä näin lohikäärmeen suusta ja pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähtevän kolme saastaista henkeä, sammakon muotoista."
Tässä tuo sana sammakko on "batrachos", jota ei esiinny muualla Raamatussa. Sana, jota Septuaginta käyttää sammakosta on tzfardei'a !!!
Batrachos-sanan alkuperää ei tunneta, ja tuon sanan käännöksen lähde Raamatussa onkin Homeroksen tarut !
Tuota "sammakko" -sanaa ei tule pitää mitenkään varmana käännöksenä - se on kokolailla arvaus. Toki on todennäköistä, että kyseessä on jokin joka pärjää sekä maalla että vedessä, tai ilmassa että vedessä. Mutta se ei välttämättä ole sammakko, eikä kenties edes eläin.
Joten kenties kyse on kolmesta hengestä, jota julistavat lohikäärme, peto ja väärä profeetta, ja jonka sanoman muoto toimii joka puolella maailmassa. Suomeksi sanottuna: suuri eksytys.
Kreikan kielessä on kolme sanaa: bios, joka on "biologisesti" elävä, psuche joka viittaa sieluun, mieleen tai ajatuksiin, ja sitten tuo zoe, joka viittaa lähinnä joko Jumalan antamaan elämään tai uuteen elämään Kristuksessa, No, jälkimmäinenkin on tietysti Jumalan antama elämä.
Sana myös esiintyy kaikissa käsikirjoituksissa, sikäli kun tiedän. Näin ollen, organisaatiolla tms. ei ole zoe -elämää.
Huomaa myös Ilm 16:13 "Ja minä näin lohikäärmeen suusta ja pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähtevän kolme saastaista henkeä, sammakon muotoista."
Tässä tuo sana sammakko on "batrachos", jota ei esiinny muualla Raamatussa. Sana, jota Septuaginta käyttää sammakosta on tzfardei'a !!!
Batrachos-sanan alkuperää ei tunneta, ja tuon sanan käännöksen lähde Raamatussa onkin Homeroksen tarut !
Tuota "sammakko" -sanaa ei tule pitää mitenkään varmana käännöksenä - se on kokolailla arvaus. Toki on todennäköistä, että kyseessä on jokin joka pärjää sekä maalla että vedessä, tai ilmassa että vedessä. Mutta se ei välttämättä ole sammakko, eikä kenties edes eläin.
Joten kenties kyse on kolmesta hengestä, jota julistavat lohikäärme, peto ja väärä profeetta, ja jonka sanoman muoto toimii joka puolella maailmassa. Suomeksi sanottuna: suuri eksytys.
Kuka on kuka? Veikkaan:
- Lohikäärme on saatana.
- Peto on ihminen, johon saatana asettuu. Saatanan vaikutuksesta peto häpäisee temppelin ja julistautuu jumalaksi.
- Toinen peto on väärä profeetta.
http://biblefalseprophet.com/
https://www.google.fi/search?q=trump+is ... s&tbm=isch
PETOYHTEISKUNTA / NELJÄS VALTAKUNTA
- Lohikäärme on saatana.
- Peto on ihminen, johon saatana asettuu. Saatanan vaikutuksesta peto häpäisee temppelin ja julistautuu jumalaksi.
- Toinen peto on väärä profeetta.
Toimitan provokaation. Paavi on väärä profeetta ja Trump on Antikristus.Ilm:
13:11 Ja minä näin toisen pedon nousevan maasta, ja sillä oli kaksi sarvea niinkuin karitsan sarvet, ja se puhui niinkuin lohikäärme.
13:12 Ja se käyttää kaikkea ensimmäisen pedon valtaa sen nähden ja saattaa maan ja siinä asuvaiset kumartamaan ensimmäistä petoa, sitä, jonka kuolinhaava parani.
13:13 Ja se tekee suuria ihmeitä, niin että saa tulenkin taivaasta lankeamaan maahan ihmisten nähden.
13:14 Ja se villitsee maan päällä asuvaiset niillä ihmeillä, joita sen sallittiin tehdä pedon nähden; se yllyttää maan päällä asuvaiset tekemään sen pedon kuvan, jossa oli miekanhaava ja joka virkosi.
13:15 Ja sille annettiin valta antaa pedon kuvalle henki, että pedon kuva puhuisikin ja saisi aikaan, että ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, ne tapettaisiin.
http://biblefalseprophet.com/
https://www.google.fi/search?q=trump+is ... s&tbm=isch
PETOYHTEISKUNTA / NELJÄS VALTAKUNTA
http://www.globalwatchweekly.com/mission12.htmDan. 7:23 Hän vastasi näin: "Neljäs peto on neljäs valtakunta, joka syntyy maan päälle, erilainen kuin kaikki muut valtakunnat. Se syö kaiken maan ja tallaa ja murskaa sen.
Kun puhutaan Ilmestyskirjan tapahtumista, niin täytyy muistaa että antikristusta on kokolailla turha etsiä. Antikristuksia on ensinnäkin monta, ja toiseksi, vielä oleellisempana, sana antikristus esiintyy Johanneksen 1. ja 2. kirjeessä, mutta itse Ilmestyskirjan profetioissa se ei ole oleellinen. Siitä ei edes puhuta.
Mutta edelleen tuon esiin tuon Ilm 16:13, joka sanoo, "Ja minä näin lohikäärmeen suusta ja pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähtevän kolme saastaista henkeä, sammakon muotoista"
Ilmestyskirja on täynnä kuvakieltä. Suusta lähtevä asia on sanoma. Kolmesta suusta lähtee kolme asiaa... eli yksi jokaisesta suusta, vai kolme jokaisesta ?
Mutta edelleen tuon esiin tuon Ilm 16:13, joka sanoo, "Ja minä näin lohikäärmeen suusta ja pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähtevän kolme saastaista henkeä, sammakon muotoista"
Ilmestyskirja on täynnä kuvakieltä. Suusta lähtevä asia on sanoma. Kolmesta suusta lähtee kolme asiaa... eli yksi jokaisesta suusta, vai kolme jokaisesta ?
Muutamia antikristukseen liittyviä jakeita Raamatusta.
Antikristus tulee allekirjoittamaan rauhansopimuksen:
Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen (antikristus) ilmestyy, kadotuksen lapsi, tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän (antikristus) asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala. (2.Tess.2:2-4) sekä hän tulee tekemään seitsemän vuoden (yhden vuosiviikon) rauhansopimuksen monien kanssa, jonka hän rikkoo puolessa välissä rauhansopimusta.
Kun te siis näette hävityksen kauhistuksen, josta on puhuttu profeetta Danielin kautta, seisovan pyhässä paikassa - joka tämän lukee, se tarkatkoon – (Matt.24:15).
niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä. (2.Tess.2:8).
Kun minä olin heidän kanssansa, varjelin minä heidät sinun nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, ja suojelin heitä, eikä heistä joutunut kadotetuksi yksikään muu kuin se kadotuksen lapsi, että kirjoitus kävisi toteen. (Joh.17:12).
Ja heidän valtansa lopulla, kun luopiot ovat täyttäneet syntiensä mitan, nousee kuningas, kasvoilta röyhkeä ja juonissa taitava.
Ja väkevä on hänen voimansa, vaikka ei tosin hänen omasta voimastaan, ja ihmeellisen paljon hän saa aikaan hävitystä; ja hän menestyy siinä, mitä hän tekee, ja hän tuottaa turmion väkeville ja pyhien kansalle.
Ja hänen oveluutensa tähden onnistuu petos hänen kädessään. Hän hautoo suuria sydämessään, ja keskellä rauhaa hän tuottaa turmion monille. Ruhtinasten ruhtinastakin vastaan hän nousee, mutta ilman ihmiskättä hänet muserretaan.
Ja näky illoista ja aamuista, josta oli puhe, on tosi. Mutta sinä lukitse näky, sillä se tarkoittaa kaukaista aikaa." (Dan.8:23-26).
Ja hän tekee liiton raskaaksi* monille yhden vuosiviikon ajaksi, ja puoleksi vuosiviikoksi hän lakkauttaa teurasuhrin ja ruokauhrin; ja hävittäjä tulee kauhistuksen siivillä. Tämä loppuu vasta, kun säädetty tuomio vuodatetaan hävittäjän ylitse." (Dan.9:27).
* vahvistaa liiton (Biblia 1776 ja M.Luther 1545)
Ja minä kuulin, mutta en ymmärtänyt, ja minä sanoin: "Herrani, mikä on oleva näitten päätös?"
Niin hän sanoi: "Mene, Daniel, sillä ne sanat pysyvät lukittuina ja sinetöityinä lopun aikaan asti.
Monet puhdistetaan, kirkastetaan ja koetellaan, mutta jumalattomat pysyvät jumalattomina, eikä yksikään jumalaton ymmärrä tätä, mutta taidolliset ymmärtävät.
Ja siitä ajasta, jolloin jokapäiväinen uhri poistetaan ja hävityksen kauhistus asetetaan, on oleva tuhat kaksisataa yhdeksänkymmentä päivää.
Autuas se, joka odottaa ja saavuttaa tuhat kolmesataa kolmekymmentä viisi päivää.
Mutta sinä, mene, siksi kunnes loppu tulee; ja lepää, ja nouse osaasi päivien lopussa." (Dan.12:7-13).
"Ilmestyskirja on täynnä kuvakieltä. Suusta lähtevä asia on sanoma. Kolmesta suusta lähtee kolme asiaa... eli yksi jokaisesta suusta, vai kolme jokaisesta ?"
Olen ymmärtänyt niin, että se tarkoittaa (yks.) kolme saastaista henkeä" , eikä (mon.) "saastaisia henkiä". Yhteensä kolme saastaista/demontista henkeä eli "yksi/persoona".
Antikristus tulee allekirjoittamaan rauhansopimuksen:
Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen (antikristus) ilmestyy, kadotuksen lapsi, tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän (antikristus) asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala. (2.Tess.2:2-4) sekä hän tulee tekemään seitsemän vuoden (yhden vuosiviikon) rauhansopimuksen monien kanssa, jonka hän rikkoo puolessa välissä rauhansopimusta.
Kun te siis näette hävityksen kauhistuksen, josta on puhuttu profeetta Danielin kautta, seisovan pyhässä paikassa - joka tämän lukee, se tarkatkoon – (Matt.24:15).
niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä. (2.Tess.2:8).
Kun minä olin heidän kanssansa, varjelin minä heidät sinun nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, ja suojelin heitä, eikä heistä joutunut kadotetuksi yksikään muu kuin se kadotuksen lapsi, että kirjoitus kävisi toteen. (Joh.17:12).
Ja heidän valtansa lopulla, kun luopiot ovat täyttäneet syntiensä mitan, nousee kuningas, kasvoilta röyhkeä ja juonissa taitava.
Ja väkevä on hänen voimansa, vaikka ei tosin hänen omasta voimastaan, ja ihmeellisen paljon hän saa aikaan hävitystä; ja hän menestyy siinä, mitä hän tekee, ja hän tuottaa turmion väkeville ja pyhien kansalle.
Ja hänen oveluutensa tähden onnistuu petos hänen kädessään. Hän hautoo suuria sydämessään, ja keskellä rauhaa hän tuottaa turmion monille. Ruhtinasten ruhtinastakin vastaan hän nousee, mutta ilman ihmiskättä hänet muserretaan.
Ja näky illoista ja aamuista, josta oli puhe, on tosi. Mutta sinä lukitse näky, sillä se tarkoittaa kaukaista aikaa." (Dan.8:23-26).
Ja hän tekee liiton raskaaksi* monille yhden vuosiviikon ajaksi, ja puoleksi vuosiviikoksi hän lakkauttaa teurasuhrin ja ruokauhrin; ja hävittäjä tulee kauhistuksen siivillä. Tämä loppuu vasta, kun säädetty tuomio vuodatetaan hävittäjän ylitse." (Dan.9:27).
* vahvistaa liiton (Biblia 1776 ja M.Luther 1545)
Ja minä kuulin, mutta en ymmärtänyt, ja minä sanoin: "Herrani, mikä on oleva näitten päätös?"
Niin hän sanoi: "Mene, Daniel, sillä ne sanat pysyvät lukittuina ja sinetöityinä lopun aikaan asti.
Monet puhdistetaan, kirkastetaan ja koetellaan, mutta jumalattomat pysyvät jumalattomina, eikä yksikään jumalaton ymmärrä tätä, mutta taidolliset ymmärtävät.
Ja siitä ajasta, jolloin jokapäiväinen uhri poistetaan ja hävityksen kauhistus asetetaan, on oleva tuhat kaksisataa yhdeksänkymmentä päivää.
Autuas se, joka odottaa ja saavuttaa tuhat kolmesataa kolmekymmentä viisi päivää.
Mutta sinä, mene, siksi kunnes loppu tulee; ja lepää, ja nouse osaasi päivien lopussa." (Dan.12:7-13).
"Ilmestyskirja on täynnä kuvakieltä. Suusta lähtevä asia on sanoma. Kolmesta suusta lähtee kolme asiaa... eli yksi jokaisesta suusta, vai kolme jokaisesta ?"
Olen ymmärtänyt niin, että se tarkoittaa (yks.) kolme saastaista henkeä" , eikä (mon.) "saastaisia henkiä". Yhteensä kolme saastaista/demontista henkeä eli "yksi/persoona".
Komppaan Juhania. AK vahvistaa liiton, jonka hän tulee rikkomaan vaivanajan puolivälissä. En usko, että Trump on ajallaan näyttämölle astuva AK. Mutta uskon, että kyseinen ihminen on jo syntynyt maan päälle. Oma arvioni on, että hän tulee aloittamaan julkisen tehtävänsä suunnilleen saman ikäisenä kuin Jeesus oli Johanneksen kastaessa Hänet.
https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005415834.html
Esim. Joku vastaava nuori 31v., joka etenee urallaan muiden vain ihmetellessä sivussa..
Esim. Joku vastaava nuori 31v., joka etenee urallaan muiden vain ihmetellessä sivussa..
Tämä kohta on kuitenkin sellainen, jota ei mielestäni pidä tulkita kovin kirjaimellisesti. Tämä voidaan tulkita siten, että nuo kolme julistavat (niiden suusta lähtee) kolmea saastaista henkeä.Juhani kirjoitti: "Ilmestyskirja on täynnä kuvakieltä. Suusta lähtevä asia on sanoma. Kolmesta suusta lähtee kolme asiaa... eli yksi jokaisesta suusta, vai kolme jokaisesta ?"
Miksi ?
No yksinkertaisin selitys on se, että "Sillä ne ovat riivaajain henkiä, jotka tekevät ihmeitä;" - eli niitä ei kukaan "näe", vaan ne ovat vaikuttavia voimia. On helppo ymmärtää, että nuo kolme julistavat saastaisten henkien sanomaa, jota nuo henget sitten vahvistavat teoillaan.
EN VÄITÄ MITÄÄN, vaan otan nyt ihan vaan esimerkin vuoksi esiin - Toronton herätyksen ja siinä vaikuttavan hengen. Useimmat kristityt ovat sitä mieltä että Toronton herätyksen henki ei ole Jumalan henki, mikä näkyy sen hengen "merkillisestä" vaikutuksesta kokouksissa. Jos siis ajattelisimme Toronton herätyksen julistajien edustavan "väärää profeettaa", niin tuo Ilm 16:13-14 kohta sopisi siihen aivan täydellisesti, koska "saastainen henki tulee heidän suustaan".
Noiden saastaisten henkien tavoitehan EI OLE käännyttää ei-uskovaa maailmaa vale-kristinuskoon, vaan käännyttää uskovat pois oikeasta uskosta palvelemaan vale-kristinuskon vierasta jumalaa ("Baalia"). Muistanette, että pyhän hengen pilkkaa ei anneta anteeksi.
Korostan kuitenkin edelleen, etten tässä väitä mitään liittyen Toronton herätykseen, vaan se on tässä vain esimerkkinä, joka lienee kaikille meille tuttu.
Sitten vielä tärkeä asia, joka monasti unohtuu.
Nimittäin se, että Ilmestyskirjan tulkinnassa tulisi ensisijaisesti ottaa huomioon se, että maailma on jo pitkälti kääntynyt pois Jumalasta, joten heitä ei tarvitse mihinkään johdatella - he ovat jo kulkemassa kohti kadotusta. Sen sijaan tiedämme, että Jumalalla on kansaa Babylonissa, joka on eksytys. Jumala käskee kansaansa lähtemään ulos Babylonista, "Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa".
Ja kuten myös tiedämme, Babylon on ollut ammoisista ajoista asti mystiikan tyyssija.
Näin ollen, mielestäni oleellisinta ei ole tunnistaa lohikäärmettä, petoa, väärää profeettaa, jotakin antikristusta yms. ensin henkilönä (tai organisaationa), vaan homma alkaa siitä että tunnistamme sen, mikä on se Babylonin eksytys, jossa Jumalan kansaa tänäkin päivänä elää eli mistä kristittyjä ollaan kutsumassa pois; eli myöskin sama kuin mikä on niiden kolmen saastaisen hengen tekojen tukema sanoma.
Vasta sitten on mahdollista tunnistaa ne, joiden kautta tuo ekstytys tulee - jotka ovat tietysti kaikki antikristuksia, sen määritelmän mukaan jonka Johannes antikristuksille antoi ! Voi hyvin olla että antikristuksia on monta mutta yksi ylitse muiden. Mutta jokainen Jumalaa vastaan puhuva ateistikin on antikristus.
Nimittäin se, että Ilmestyskirjan tulkinnassa tulisi ensisijaisesti ottaa huomioon se, että maailma on jo pitkälti kääntynyt pois Jumalasta, joten heitä ei tarvitse mihinkään johdatella - he ovat jo kulkemassa kohti kadotusta. Sen sijaan tiedämme, että Jumalalla on kansaa Babylonissa, joka on eksytys. Jumala käskee kansaansa lähtemään ulos Babylonista, "Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa".
Ja kuten myös tiedämme, Babylon on ollut ammoisista ajoista asti mystiikan tyyssija.
Näin ollen, mielestäni oleellisinta ei ole tunnistaa lohikäärmettä, petoa, väärää profeettaa, jotakin antikristusta yms. ensin henkilönä (tai organisaationa), vaan homma alkaa siitä että tunnistamme sen, mikä on se Babylonin eksytys, jossa Jumalan kansaa tänäkin päivänä elää eli mistä kristittyjä ollaan kutsumassa pois; eli myöskin sama kuin mikä on niiden kolmen saastaisen hengen tekojen tukema sanoma.
Vasta sitten on mahdollista tunnistaa ne, joiden kautta tuo ekstytys tulee - jotka ovat tietysti kaikki antikristuksia, sen määritelmän mukaan jonka Johannes antikristuksille antoi ! Voi hyvin olla että antikristuksia on monta mutta yksi ylitse muiden. Mutta jokainen Jumalaa vastaan puhuva ateistikin on antikristus.
Kiitos kiintoisasta linkistä Pigeon. Tosiaan. Itävallassa tapahtuu:Pigeon kirjoitti:https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005415834.html
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000005085299.htmlAdolf Hitlerin synnyinkaupungissa Braunaussa Itävallassa etsitään huomiota herättänyttä Hitlerin kaksoisolentoa.
Arviolta 25–30-vuotias mieshenkilö on esiintynyt lempipubissaan ”Harald Hitlerinä” ja näyttäytynyt natsijohtajan kaksoisolentona aina hiustyyliä, viiksiä ja natsihenkistä asua myöten. Mies on nähty Hitlerin synnyinkodin edustalla, jossa hän on antanut turistien ottaa itsestään kuvan.
Mainittakoon, että Hitler pääsi valtaan demokratian armollisella avustuksella. Kuinka voi eurooppalainen demokratia tänään?
https://www.google.fi/search?q=jihad+in ... s&tbm=isch
Jyrki, koetettaisiinko kunnioittaa ketjun aihetta, joka ei ole Hitler, eurooppalainen demokratia tai ajankohtaisuutiset ?
Sopii, mutta haluaisin varata keskustelijoille vapauden arvuutella AK:n henkilöllisyyttä. Itse olen sitä mieltä, että Luoja itte pitää huolen siitä, että arvauksemme menevät pieleen. Kenties siksi, ettei kyseinen persoona, johon saatana asettuu, ole vielä esiintynyt julkisuudessa. Toisaalta. Juudas Kavaltaja oli tunnettu henkilö, ainakin tietyssä piirissä, jo jonkin aikaa ennen kuin saatana meni häneen. Hmm... kiintoisaa.olli kirjoitti:Jyrki, koetettaisiinko kunnioittaa ketjun aihetta, joka ei ole Hitler, eurooppalainen demokratia tai ajankohtaisuutiset ?

Ilm.17.
1 Ja tuli yksi niistä seitsemästä enkelistä, joilla oli ne seitsemän maljaa, ja puhui minulle sanoen: "Tule, minä näytän sinulle sen suuren porton tuomion, joka istuu paljojen vetten päällä,
15 Ja hän sanoi minulle: "Vedet, jotka sinä näit, tuolla, missä portto istuu, ovat kansoja ja väkijoukkoja ja kansanheimoja ja kieliä.
Portto istuu paljojen kansojen, väkijoukkojen, kansanheimojen ja kielien päällä.
-eikä ainoastaan kristikunnan sisällä, vaan kaikkien suurten uskontokuntien välillä.
-pyrkimys yhdistää koko maanpiiri Suureksi Babyloniaksi
1 Ja tuli yksi niistä seitsemästä enkelistä, joilla oli ne seitsemän maljaa, ja puhui minulle sanoen: "Tule, minä näytän sinulle sen suuren porton tuomion, joka istuu paljojen vetten päällä,
15 Ja hän sanoi minulle: "Vedet, jotka sinä näit, tuolla, missä portto istuu, ovat kansoja ja väkijoukkoja ja kansanheimoja ja kieliä.
Portto istuu paljojen kansojen, väkijoukkojen, kansanheimojen ja kielien päällä.
-eikä ainoastaan kristikunnan sisällä, vaan kaikkien suurten uskontokuntien välillä.
Kiitos Olli. Mielestäni tuo on hyvä ja tärkeä pointti.Olli:

Kiitos Juhani. Menit asian ytimeen. Langenneen maailman henki vastustaa Jumalan henkeä.Juhani:
Joo, mutta tarkoitin että noita muita juttuja voisi laittaa ihan omiksikin ketjuiksi.Jyrki kirjoitti:Sopii, mutta haluaisin varata keskustelijoille vapauden arvuutella AK:n henkilöllisyyttä.
Tässä lienet 100% oikeassa !!!Itse olen sitä mieltä, että Luoja itte pitää huolen siitä, että arvauksemme menevät pieleen.

Mitä sanoisitte, jos esittäisin väitteen, että lähes koko maailman 2 miljardia kristittyä ja nimikristittyä on jo yhdistetty Suureksi Babyloniksi ?Juhani kirjoitti:Portto istuu paljojen kansojen, väkijoukkojen, kansanheimojen ja kielien päällä.
Ja laitan vielä paremmaksi: saatana tietää että sillä on enää vähän aikaa, joten miksi sen kannattaisi uhrata aikaa niihin, jotka ovat kristinuskon ulkopuolella ? Muslimit, hindut, konfutselaiset, taolaiset, shintolaiset, ... ovat jo matkalla kadotukseen, ja saatanan tarve tulla palvotuksi on jo toteutunut heidän kauttaan.
LOHTU. Jumalan lapset ovat turvassa. Valittuja ei voi riistää Jumalan kämmeneltä.Olli:
Mitä sanoisitte, jos esittäisin väitteen, että lähes koko maailman 2 miljardia kristittyä ja nimikristittyä on jo yhdistetty Suureksi Babyloniksi ?
Biblia (1776) Mark. 13:22 Sillä väärät Kristukset ja väärät prophetat nousevat, ja merkkejä ja ihmeitä tekevät, pettääksensä, jos mahdollinen olis, valituitakin.
2Tess:
2:8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
2:9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
2:10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
Totta. Mutta entä jos sanoisin, että niitä pelastuvia onkin enää vain kourallinen ja suurin osa niistä jotka kuvittelevat pelastuvansa, onkin Babylonissa ?Jyrki kirjoitti:LOHTU. Jumalan lapset ovat turvassa. Valittuja ei voi riistää Jumalan kämmeneltä.
Tässä ei puhuta teoista, eikä seurakuntien jäsenkorteista, vaan uskosta Jumalaan ja Jeesukseen. Vaikka positiivinen ajattelu sanoisikin, että kourallinen Jumalan kämmenellä on aika monta, nuo Jeesuksen sanat ovat silti aika selkeät ja karut.Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?
Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?" (Luuk.18:8).olli kirjoitti:Totta. Mutta entä jos sanoisin, että niitä pelastuvia onkin enää vain kourallinen ja suurin osa niistä jotka kuvittelevat pelastuvansa, onkin Babylonissa ?
Tämä on mielestäni mielenkiintoinen kysymys. Tällä hetkellä (Wikipedia):
Kristinusko n.2 200 milj. Muut uskonnot n.5 000 milj.
Kuitenkin, kuinka paljon on lisää todellisuudessa eksyneitä kristittyjä ja baalin palvojia?
Uskovia ei tule olemaan montaa suuren eksytyksen jälkeen, kun Jeesus tulee. Tämä on minun näkemykseni.
Suurta todellista herätystä ei tule, vain "ihmeet ja merkit" joista monet uskovat sokaistuvat ihmeistä, jotka villitsevät henget tekevät heille. Tämä on heille se "suuri herätys". He odottavat näkevänsä vain väkeviä ihmetekoja, kokevansa suuria tunteita ja näkevänsä suuria profeettoja, jotka eivät olekaan lopulta totta.
Vilpittömät uskovat, jotka luottavat Jumalaan ja pitävät hänen käskynsä -menevät maan alle. Siellä heillä on keskenään todellinen rakkaus, he tukevat ja auttavat toisiaan. Rukoilevat ja siellä on läsnä todellinen Jeesus Kristus.
Viimeksi muokannut Juhani, 08 Tammi 2018, 12:08. Yhteensä muokattu 2 kertaa.