Vapaudu iloon

Täällä voit julistaa sanaa ja keskustella myös armolahjoista
Sinettisormus

Vapaudu iloon

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Päivän mietintä myssy:

Vapaudu iloon

Kun lahjat korvataan lahjoilla, pitäisi tekemästään ja antamastaan saada ainakin kiitosta. Jos sitä ei tule, on kuin odotettu maksu olisi jäänyt saamatta.
Anteeksiantamaton mieli on tätä samaa lajia. Toinen on tehnyt väärin minua kohtaan. Loukkaantunut mieleni on valmis vaatimaan niin suuria hyvityksiä, että joskus mikään ei enää tunnu riittävän. Loukkaajan pitäisi loukatun edessä katuen oikein maahan painua.
Tämähän se elämän kireäksi tekee. Me teemme maailmastamme vaatimusten maailman. Se kovettaa ja kasvattaa erottavia aitoja. Kaikenlaisen maksun vaatiminen on kovaa ja lohdutonta.
Anna anteeksi ja unohda. Herramme Jeesus opettaa niin tekemään, koska Hän antoi ja antaa anteeksi edellytysettömästi. Jeesus ei pannut koskaan anteeksiantamukselle ehtoja. Tämä rakkaus sitoo itseensä kysymättä mitään.
Sitä mukaa kuin näin tapahtuu ihmisten kesken, vapautuu iloon niin antteksiantajan kuin anteeksi saaneen mieli. Silloin voi myös kysyä, kummanko ilo lienee suurempi. Tässä rakkaus alkaa osoittaa voimaansa.

Lauri Koskenniemi: KOTONA ODOTETAAN

...Annan anteeksi ja unohdan, annathan anteeksi myös minulle, sillä olet minulle todella RAKAS!
Sinettisormus

Re: Vapaudu iloon

Sinettisormus

"Jeesus: Jos te annatte toisille ihmisille anteeksi heidän rikkomuksensa, antaa myös taivaallinen Isänne teille anteeksi. Mutta jos te ette anna anteeksi toisille, ei Isännekään anna anteeksi teidän rikkomuksianne.” Matt. 6:14-15
-jarmo-
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Amen Sinetti, totisesti amen!
näkymätön ninni

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Hienoa pohdintaa Sinetti! Ja söpö kuva! :)
Sinettisormus

Gal 5:
1 ¶ Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen.
2 Katso, minä, Paavali, sanon teille, että jos ympärileikkautatte itsenne, niin Kristus ei ole oleva teille miksikään hyödyksi.
3 Ja minä todistan taas jokaiselle ihmiselle, joka ympärileikkauttaa itsensä, että hän on velvollinen täyttämään kaiken lain.
4 Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta.
5 Sillä me odotamme uskosta vanhurskauden toivoa Hengen kautta.
6 Sillä Kristuksessa Jeesuksessa ei auta ympärileikkaus eikä ympärileikkaamattomuus, vaan rakkauden kautta vaikuttava usko.
Sinettisormus

"Jeesus tuli Nasaretiin, missä hän oli kasvanut, ja meni sapattina tapansa mukaan synagogaan. Hän nousi lukemaan, ja hänelle ojennettiin profeetta Jesajan kirja. Hän avasi kirjakäärön ja löysi sen kohdan, jossa sanotaan:

-- Herran henki on minun ylläni, sillä hän on voidellut minut. Hän on lähettänyt minut ilmoittamaan köyhille hyvän sanoman, julistamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista, päästämään sorretut vapauteen ja julistamaan Herran riemuvuotta.

Hän kääri kirjan kokoon, antoi sen avustajalle ja istuutui. Kaikki, jotka synagogassa olivat, katsoivat tarkkaavasti häneen. Hän alkoi puhua heille: 'Tänään, teidän kuultenne, on tämä kirjoitus käynyt toteen.'

Kaikki kiittelivät häntä ja ihmettelivät niitä armon sanoja, joita hänen huuliltaan lähti. Kuitenkin he sanoivat: 'Eikö tuo ole Joosefin poika?'"
Luuk. 4:18-22
Eero
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen Sinettisormus!
'Tänään, teidän kuultenne, on tämä kirjoitus käynyt toteen.'
Kylmät väreet menivät kun luin tämän.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Ps. 126:1-3: Kun Herra käänsi Siionin kohtalon, niin me olimme kuin unta näkeväiset. Silloin oli meidän suumme naurua täynnä, ja kielemme riemua täynnä; silloin sanottiin pakanain keskuudessa: "Herra on tehnyt suuria heitä kohtaan." Niin, Herra on tehnyt suuria meitä kohtaan; siitä me iloitsemme.

Ilo Herrassa on sinun väkevyytesi.
http://www.tulta.net/NRK/NRK147.htm

... niin ja piti jo tuossa aiemmin mainita, että olet saanut, HerranNimessä, uuden ja värikkään ja iloa kantavan avattaren!
Sinettisormus

Pyysin Herralta Sanaa ja tämän Hän avasi ja ääneen sen luin Henkivalloille kuultavaksi:

SANANLASKUT 9
1. Viisaus on talonsa rakentanut, veistänyt seitsemän pylvästänsä.

2. Hän on teuraansa teurastanut, viininsä sekoittanut ja myöskin pöytänsä kattanut.
3. Hän on palvelijattarensa lähettänyt kutsua kuuluttamaan kaupungin kumpujen rinteiltä:
4. "Joka yksinkertainen on, poiketkoon tänne". Sille, joka on mieltä vailla, hän sanoo:
5. "Tulkaa, syökää minun leipääni ja juokaa viiniä, minun sekoittamaani.
6. Hyljätkää yksinkertaisuus, niin saatte elää, ja astukaa ymmärryksen tielle." -
7. Joka pilkkaajaa ojentaa, saa itsellensä häpeän, ja häpeäpilkun se, joka jumalatonta nuhtelee.
8. Älä nuhtele pilkkaajaa, ettei hän sinua vihaisi; nuhtele viisasta, niin hän sinua rakastaa.
9. Anna viisaalle, niin hän yhä viisastuu; opeta vanhurskasta, niin hän saa oppia lisää.
10. Herran pelko on viisauden alku, ja Pyhimmän tunteminen on ymmärrystä. -
11. "Sillä minun avullani päiväsi enenevät ja jatkuvat elämäsi vuodet.
12. Jos olet viisas, olet omaksi hyväksesi viisas; ja jos olet pilkkaaja, saat sinä sen yksin kestää."
13. Tyhmyys on nainen, levoton ja yksinkertainen, eikä hän mistään mitään tiedä.
14. Hän istuu talonsa ovella, istuimella kaupungin kummuilla,
15. kutsumassa ohikulkijoita, jotka käyvät polkujansa suoraan eteenpäin:
16. "Joka yksinkertainen on, poiketkoon tänne". Ja sille, joka on mieltä vailla, hän sanoo:
17. "Varastettu vesi on makeata, ja salattu leipä on suloista".
18. Eikä toinen tiedä, että haamuja on siellä, että hänen kutsuvieraansa ovat tuonelan laaksoissa.
Vastaa Viestiin