Saatanan ovela juoni: Eutanasia

Täällä voit julistaa sanaa ja keskustella myös armolahjoista
Sinettisormus

Saatanan ovela juoni: Eutanasia

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

On ikävää uskovana kuunnella ja lukea viestejä näistä eutanasia ehdotuksista. Nyt jo nuoret mielenterveys potilaat ja yksinäiset ihmiset haluavat eutanasiaa, näin välttyen itse aiheittamasta itsemurhaa, joka mieltä kalvaa. Tuntuu oikeudellisemmalta, kun joku muu siinä avustaa.
Mutta se on saatanan ovela juoni, lähettää ihmisiä kadotukseen täältä maailmasta.

https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset ... uttajiksi/

Roomalaiskirje 8:5 kehottaa:
- “ Varjele hengellisyyttäsi.”

Se tähdentää sitä että tänä aikana saattaa huomio helposti siirtyä siitä, mikä Raamatun mukaan on todella tärkeää, huomiota hajottaviin ja aikaa vieviin asioihin. Hengellisyys, johon Raamattu kannustaa voi tasapainottaa elämäämme. Tänä päivänä elämämme on yhtä vastakkain asettelua, kahtiajakoa. On kyse hyvästä ja pahasta, Jumalan valtakunnasta ja paholaisen vallasta. Vastakkain ovat Jeesus ja kirjanoppineet sekä fariseukset. Paholainen on ollut alusta asti “valehtelija” ja “murhaaja.” Jeesuksen toimintaa ja ihmeitä hämmästeltiin ja luultiin tämän olevan pahan palveluksessa. Ihmiset eivät uskoneet että Jeesus oli Jumalan Poika, eivätkä nähneet oman sydämen pimeyttä. Jumala teki pelastus suunnitelman jonka mukaan Jeesus tuli pelastamaan meidät paholaiselta. Vastakkain on Jumalan hyvä tahto ja paholaisen paha tahto. Meidän sydän on taistelukenttä. TV:stä, lehdistä ja mediasta näemme hyvän ja pahan hedelmiä. Paholainen ei jätä meitä rauhaan. Siksi meitä kehotetaan rukoilemaan:
- “Äläkä saata meitä kiusaukseen, vaan päästä meidät pahasta.”
Meillä on tukena taistelussa kasteessa Jumalan lapseksi syntyminen ja Kristuksen voitto synnistä ja paholaisesta.
- “Kumman puolelle kuulumme?”
Sinettisormus

Re: Saatanan ovela juoni: Eutanasia

- Se mitä pelkäätte sen te saatte….
Siis älä pelkää ja jos se tunne tuleekin, työnnä se pois tietäen mistä se tulee ja luota Jumalaan. Jumala pitää meistä huolen sen hän on luvannut, mutta älä valitse paholaista, älä luota sen
antamiin pelkoihin. Rukoile ja ylistä Jumalaa niin kauan että tunteesi muuttuu positiiviseksi ja häädä paholainen pois Jeesuksen Kristuksen nimeen. Se on meistä itsestä kiinni mitä valitsemme elämäämme, Jumala on antanut meille vapaan tahdon. Mutta jos annat sen paholaiselle, pelolle, et ole enää vapaa. Olet paholaisen orja, sitäkö haluat? Sinä teet valinnan. Jeesuksen Kristuksen kautta voimme murtaa sen pelon. Hänen nimessään ja veressään voimme olla turvassa. Päästä Jeesus Kristus sisimpääsi ja anna hänen rakkaudessaan ohjata tekojasi. Nojaa luottaen siihen mitä hän tekee rakkaudessa kauttasi.
Etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan, ympäri käydään yhteen tullaan. Olen etsinyt ja löytänyt, kolkuttanut ja on avattu. Olen päätynyt yhteen totuuteen ja se löytyy sanasta, Jumalan sanasta, se on totuus, ainoa totuus! Jos joku sanoo tai kirjoittaa jossain jotain, se ei ole välttämättä totuus mutta Jumalan sana on sitä aina. Kaikki tieto löytyy lopulta Jumalan sanasta. Mitä enemmän sitä luet sitä enemmän se avautuu. Kun luet sitä ääneen se voimistuu ja muuttuu rukoukseksi ja kokemukseni mukaan myös Jumalan kanssa vuoropuheluksi. Ole siis nälkäinen sanasta ja täyty siitä! Se on sitä Jumalallista ravintoa. Pidä se alati ruokalistallasi, päivittäin niin kuin muukin ravinto, ettet näivettyisi ilman hengen ravintoa.
Ruoho kuihtuu ja lakastuu, mutta Jumalan sana säilyy aina ja iankaikkisesti. Aamen!

Joh. 3:18-24
Siitä me ymmärrämme että totuus on meissä, ja me voimme hänen edessään rauhoittaa sydämemme, jos se meitä jostain syyttää.
Jumala on ,meidän sydäntämme suurempi ja tietää kaiken.
Sinettisormus

Elämä on Jumalalta saatu kallisarvoinen lahja, onko siis ihmisellä oikeutta päättää siitä?

”Ja niinä päivinä ihmiset etsivät kuolemaa, eivätkä sitä löydä: he haluavat kuolla, mutta kuolema pakenee heitä” ( Ilmestyskirja 9:6).
Sinettisormus

Synti on erottanut ihmisen Jumalasta ja katkaissut yhteyden heidän väliltään. Siksi ihminen on kadottanut Jumalan rakkauden ja elämän tarkoituksen.

"Kaikki ovat tehneet syntiä ja ovat vailla Jumalan kirkkautta." (Kirje roomalaisille 3:23)

"Synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme." (Kirje roomalaisille 6:23)

"Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan. Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua. Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen." (Kirje roomalaisille 8:6-8)

Synti erottaa kuilun tavoin ihmisen Jumalasta.
Sinettisormus

Näin näyn huoneesta jokin aika sitten. "Kirjoitettu on: 'Minun huoneeni on oleva rukoushuone',
Luuk.19

Me, jotka olemme kirjoitettu Elämän kirjaan, olemme tuo huone. Tuosta huoneesta kohoaa rukouksemme Herran puoleen. Mutta minkälaisia huoneen haltioita olemme?
Sinettisormus

Ja hän puhui myös opetuslapsilleen: "Oli rikas mies, jolla oli huoneenhaltija, ja hänelle kanneltiin, että tämä hävitti hänen omaisuuttansa. Ja hän kutsui hänet eteensä ja sanoi hänelle: 'Mitä minä kuulenkaan sinusta? Tee tili huoneenhallituksestasi; sillä sinä et saa enää minun huonettani hallita.' Niin huoneenhaltija sanoi mielessään: 'Mitä minä teen, kun isäntäni ottaa minulta pois huoneenhallituksen? Kaivaa minä en jaksa, kerjuuta häpeän. Minä tiedän, mitä teen, että ottaisivat minut taloihinsa, kun minut pannaan pois huoneenhallituksesta.' Ja hän kutsui luoksensa jokaisen herransa velallisista ja sanoi ensimmäiselle: 'Paljonko sinä olet velkaa minun herralleni?' Tämä sanoi: 'Sata astiaa öljyä.' Niin hän sanoi hänelle: 'Tässä on velkakirjasi, istu ja kirjoita pian viisikymmentä.' Sitten hän sanoi toiselle: 'Entä sinä, paljonko sinä olet velkaa?' Tämä sanoi: 'Sata tynnyriä nisuja.' Hän sanoi hänelle: 'Tässä on velkakirjasi, kirjoita kahdeksankymmentä.' Ja herra kehui väärää huoneenhaltijaa siitä, että hän oli menetellyt ovelasti. Sillä tämän maailman lapset ovat omaa sukukuntaansa kohtaan ovelampia kuin valkeuden lapset. Ja minä sanon teille: tehkää itsellenne ystäviä väärällä mammonalla, että he, kun se loppuu, ottaisivat teidät iäisiin majoihin. Luuk. 16:1-9
-jarmo-
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Eutanasia kuuluu erityisesti ateistien ajamiin asioihin. Hehän eivät aseta ihmisen elämälle sen enempää arvoa kuin oravan tai hirven.
Sinettisormus

Sinettisormus

Oman hoitotahdon, jossa lopetetaan kaikki turha hoito, lääkitys josta ei enää ole hyötyä ja irrotetaan koneista, koen hyväksyttäväksi. Tässä ylläpidetään ja hoidetaan vain niitä perusasioita, joita ihminen tarvitsee ja annetaan kuolla arvokkaasti, käynnistämättä turhaa koneistusta, eli suomennettuna hyvää saattohoitoa.
Sinettisormus

Jos viides käsky, älä tapa, ei ole riittävän painava syy sanoa ei eutanasialle, niin mikä sitten?

Näistä päällimmäisenä vaikkapa Suomen lääkäriliiton vastustus aktiiviseen eutanasiaan. Lääkärinhän on tarkoitus parantaa, eikä tappaa potilaitaan. Ja mitäpä muuta eutanasia on kuin potilaiden tappamista. Ei ole oikein pakottaa lääkäriä tappamaan.
Markku_my

Viesti Kirjoittaja Markku_my »

juttelin kerran erään tutun anestesiahoitajan kanssa vakavasti sairaan kivuista ja siitä voidaanko niitä lievittää tarpeeksi, kun usein armokuolemaa perustellaan noilla kestämättömillä kivuilla. Hän oli sitä mieltä, että mikä tahansa kipu saadaan kyllä pois, eri asia on annetaanko niitä lääkkeitä, joilla kipu lähtee. Monesti pelätään, että potilas tulee riippuvaiseksi esim morfiinista. Onko sillä niin väliä, jos kuitenkin on saattohoidossa?! Tärkeintähän on, että hän ei kärsi, eikä tarvitse pyytää armokuolemaa kipujen vuoksi.
Sinettisormus

Totta, Markku!

Tässä tuosta todella vanhasta lääkäri valasta:
Hippokrateen vala on antiikin Kreikasta periytyvä vala, jonka joutuivat vannomaan lääkärin ammattiin ryhtyvät henkilöt. Vala liitetään "lääketieteen isänä" tunnetun Hippokrateen nimeen. Hippokrateen valaa ei enää nykyisin vannota, mutta sen sijaan Suomessa on otettu vuonna 1997 vapaaehtoisena käyttöön lääkärinvala, jonka valmistuvat lääkärit voivat vannoa.

Hippokrateen vala kuuluu seuraavasti:[1]

»Minä vannon Apollonin, lääkärin, kautta ja Asklepioksen ja Hygieian ja Panakeian ja kaikkien jumalten ja jumalattarien kautta, kutsumalla heidät todistajiksi, että tulen kykyni ja harkintani mukaan täyttämään tämän valan ja kirjallisen sitoumuksen.

Tulen pitämään vanhempieni arvoisena sitä, joka on opettanut minulle tämän taidon, ja jakamaan hänen kanssaan elatukseni, ja hänen tarvitessaan apua tulen sitä antamaan. Hänen poikiaan olen pitävä veljinäni ja opettava heille, mikäli he niin haluavat, tämän taidon ilman palkkaa ja sopimusta. Opastusta ja luentoja ja kaikkea muuta opetusta olen antava pojilleni ja opettajani pojille sekä niille oppilaille, jotka ovat sitoutuneet kirjallisesti ja valallisesti lääkärilakiin, mutta en kenellekään muulle.

Elintapoja koskevia ohjeita tulen käyttämään sairaiden hyväksi kykyni ja harkintani mukaan: tulen torjumaan kaiken, mikä voi olla vahingoksi ja vääryydeksi. En tule antamaan kenellekään kuolettavaa myrkkyä, vaikka minulta sellaista pyydettäisiin, enkä neuvoa sellaisen valmistamiseen. Enkä tule antamaan naiselle sikiötä tuhoavia aineita.

Puhtaasti ja hurskaasti olen viettävä elämääni ja harjoittava tointani.

En tule leikkaamaan veitsellä, en edes rakkokivistä kärsiviä, vaan luovutan sen tehtävän niille, jotka sellaista tointa harjoittavat.

Niihin taloihin, joissa käyn, menen auttaakseni sairaita, tekemättä tahallisesti mitään vääryyttä ja vahinkoa sekä pidättyen rakkaudesta naisten ja miesten, vapaiden ja orjien kanssa.

Mikäli parannustyössäni tai sen ulkopuolella ihmisten keskuudessa näen tai kuulen sellaista, mitä ei pidä levitettämän, vaikenen ja pidän sitä salaisuutena.

Jos täytän tämän valan enkä riko sitä, sallittakoon minun nauttia sekä elämästä että taidostani kaikkien ihmisten ikuisesti arvostamana. Mutta jollen sitä pidä, vaan teen väärän valan, tapahtukoon päinvastoin.»
Sinettisormus

... tuolla surffaillessani asian tiimoilta, tuli hyvä kommentti vastaan:
- "jos Eutanasia menee Suomessa läpi, pitää perustaa Suomeen myös pyövelin virka".

Kuka haluaa olla ensimmäinen pyöveli?
-jarmo-
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Amen Markku. Viisaasti arvioitu ja lääketieteen ulottuvilla. Saatana koittaa keksiä näitä muka inhimillisiä tekosyitä elämän keinotekoisen lopettamisen vuoksi. Kyllä minäkin tiedän että kipu saadaan pois ja jos ei muuta niin vaivuttaa sitten vaikka koomaan mieluummin.
sisar

Viesti Kirjoittaja sisar »

Oma isoäitini, jota en saanut tuntea oikeasti, oli sairaalan vuodeosastolla varmaan reilusti yli 10 vuotta. Ainoat muistikuvat hänestä ovat ne, kun hän vain makaa sängyssä, ja puhuu omaa kieltänsä. Hän ei pystynyt enää kunnolla liikkumaan, eikä hänen puheestaan ymmärtänyt mitään. (en ole kysellyt, mikä häntä vaivasi). Hän eli kuitenkin yli 90-vuotiaaksi. Monet sukulaiseni ovat sanoneet, etteivät koskaan haluaisi kenellekään sellaista loppua. Mutta mistä me tiedämme, miten Jumala on voinut toimia hänen kauttaan? Hän ei käsittääkseni kärsinyt ainakaan fyysisesti, ja hänhän on voinut toimia vaikka esirukoilijana tms. ne vuodet, jolloin häneen ei enää saatu ihmissilmin järjellistä yhteyttä. Kuulostaa varmaan järkyttävälle, en tiedä, uskoiko hän "järjissään" Kristukseen, mutta minä uskon, että Jumala on tehnyt hänessä työtään. Kaikella on tarkoituksensa. Ehdoton ei eutanasialle.... vaikka tilanne olisi ihmissilmissä ihan toivoton, kamala ja ahdistava, Jumalalle kaikki on mahdollista. Hän on antanut meille päiviemme määrän!
Sinettisormus

Amen! Sisar, Amen!!!
Sinettisormus

Muualta löydettyä; Suomi24: Hyvää saattohoitoa eikä eutanasiaa!

seurakuntalainen.fi

24.1.2017 21:27
Reino Pöyhiä on päivittäin tekemisissä kuolevien ihmisten kanssa. Juuri hän on se, joka yrittää löytää kussakin tilanteessa riittävän tehokkaan lääkkeen tai muun keinon helpottaa viimeisten hetkien, viikkojen, päivien tai tuntien, kipua ja tehdä niistä niin tuskattomia kuin mahdollista.

Hän auttaa ihmisiä kuolemaan eli antaa kuolinapua.
Tällä hetkellä kuumana käyvässä eutanasiakeskustelussa eutanasian puolustajat haluavat omia kuolinapu-käsitteen eutanasian synonyymiksi. Reino Pöyhiän mielestä terminologian tietoinen muuttaminen on huolestuttavaa. Eutanasia, tappavan myrkyn pistäminen potilaan laskimoon, on yksiselitteisesti surmaamista eikä sillä ole mitään tekemistä kuolinavun kanssa.

Reino Pöyhiän kanssa kielteisellä kannalla eutanasiakysymyksessä on suurin osa suomalaisesta ja vielä suurempi osa kansainvälisestä lääkärikunnasta.

– Suomessakin käytävässä keskustelussa vedotaan kovasti muutaman eurooppalaisen maan, Benelux-maiden ja Sveitsin, käytäntöihin. Suomessa kuvitellaan, että meidän pitäisi seurata juuri näiden maiden esimerkkiä, vaikka niissä on muutenkin häilyvä moraalinen struktuuri.

– Globaalisti ajatellen tämä asia on otettu esiin vain muutamissa rappeutuvissa eurooppalaisissa maissa, Pöyhiä napauttaa.

Saattohoidossa vielä paljon kehitettävää
Eutanasiaa huomattavasti laajempi kansainvälinen trendi on saattohoidon kehittäminen.

– Minulla on viime vuosina ollut tilaisuus käydä opettamassa lääkäreitä kivun hoidosta eri puolilla Aasiaa, Afrikkaa ja Etelä-Amerikkaa. Olen saanut keskustella hyvin valveutuneiden lääkäreiden kanssa saattohoidosta ja palliatiivisen hoidon asioista. Eutanasia vaihtoehtona ei nouse näissä keskusteluissa lainkaan esiin.

– Näissä maissa, jotka eivät ole enää mitenkään alikehittyneitä, kehitetään palliatiivista hoitoa. Ja ikääntyvää väestöä on esimerkiksi Kiinassakin hyvin paljon.

Suomessakin saattohoitoa on kehitetty erityisesti viimeisen kymmenen vuoden ajan. Sosiaali- ja terveysministeriön vuonna 2010 valmistunut opas ”Hyvä saattohoito Suomessa – asiantuntijakuulemiseen perustuvat saattohoitosuositukset” oli merkittävä rajapaalu ja se on Pöyhiän mukaan poikinut paljon kehityshankkeita etelästä pohjoiseen eri sairaanhoitopiireissä.

Parannettavaa on kuitenkin huomattavasti.
Suomessa saattohoitolaitokset ovat vielä hyvin nuori ilmiö. Isossa-Britanniassa ja Irlannissa, jotka ovat saattohoidon johtavia maita, laitoksia löytyy joka kylästä. Pöyhiä kertoo työskennelleensä hetken Iso-Britanniassa saattohoitolaitoksessa, jossa oli kuusitoista potilaspaikkaa ja yli kaksisataa vapaaehtoista.

– Hyvää saattohoitoa on se, että kivun, hengenahdistuksen ja oksentelun eli fyysisten oireiden lievittämisen lisäksi potilaalle annetaan mahdollisuus viettää viimeiset aikansa niiden ihmisten seurassa, jotka ovat tärkeitä ja sellaisessa paikassa, joka on tärkeä. Jos potilaalla ei ole läheisiä ihmisiä, yleensä hän kuitenkin arvostaa, että joku, esimerkiksi vapaaehtoinen tukihenkilö on lähellä. Lääkäri on tarpeellinen henkilö hyvässä saattohoidossa, mutta hyvä saattohoito ei rakennu vain lääkärin ympärille. Tismalleen yhtä tärkeitä ellei tärkeämpiä, ovat monet muut.

Tehokkaampia kivunlievitysmenetelmiä kehitetään yhdessä saattohoidon kanssa edelleen. Eutanasian salliminen tekisi hankkeelle hallaa. Niissä maissa, joissa eutanasia on laillistettu, saattohoidon kehittäminen on käytännössä lakannut.

– Huolestuttavaa Suomessa on se, että edelleenkin yhteiskunnan toimenpiteet hyvän saattohoidon järjestämiseksi ovat riittämättömiä. Huomiota tulisi kiinnittää myös lääkärikoulutukseen. Vain kahdessa yliopistossa on palliatiivisen hoidon professuuri, joista toinenkin vain osa-aikainen.

Keskustelun käyminen on tärkeää
Kipujen lievittämisellä on rajansa, Pöyhiä myöntää.

– Me emme hallitse tätä elämää täysin. Vaikka terveysteknologia kehittyy, olemme silti, lääkäritkin, vain rajallisia ihmisiä.

Kärsimyksen ongelma ei kuitenkaan poistu poistamalla kärsivä ihminen.

Lisäksi laskimoon pistettävä myrkkyruiske ei useinkaan ole niin arvokas tapa päästä kärsimyksistä kuin millaisena sitä markkinoidaan.

– 2000-luvulla on julkaistu arvovaltaisissa tieteellisissä lehdissä artikkeleita siitä, että kun on annettu kuolettava lääke, ihminen ei olekaan kuollut. Kuolema ei ole suinkaan ollut kaunis ja miellyttävä, vaan siihen on liittynyt kouristelua ja oksentelua ja se on ollut paitsi vastenmielinen tapa kuolla, myös tuskallista katsottavaa lääkärille ja omaisille. Saattohoito ei tarjoa täydellisiä vastauksia, mutta eutanasiakaan ei ole ongelmaton. Tästä ei vain haluta puhua.

Pöyhiä ajattelee, että kansalaisaloitteen keräämisen myötä uudelleenvirinnyt eutanasiakeskustelu on hyvä tilaisuus, joka ei saa jäädä käyttämättä.
– Keskustelua eutanasiasta on käyty minunkin lääkärinurani aikana monta kertaa, eli ainakin yli kolmekymmentä vuotta. Aika ajoin se keskustelu nousee, sitten taas laantuu. Koko ajan kuitenkin haluan pitää esillä sitä, että vastaus tähän kysymykseen on hyvä saattohoito
Sinettisormus

Nyt uusin puheen aihe on eutanasia; armokuolema. Oli kauheaa kuultavaa näin uskovana, kun eräänä aamuna puhuttiin tv ohjelmassa eutanasiasta. Asiantuntija oli ateisti, jonka hän myönsi heti ohjelman alussa.
Hän oli sitä mieltä että elämme nykyään sellaisessa yhteiskunnassa ja maailmassa, että Jumalan merkitys on menettänyt otteensa, että voimme halutessamme itse päättää koska kuolemme. Se on autettu itsemurha. Hän puhui sen niin että se kuulosti hyvin oikeutetulta. Minua puistatti, oikein kylmät väreet kulkivat lävitseni. Tunsin kuinka paholainen tekee kauheaa eksytystä tämän miehen suulla. Paholaisella on kiire saada lisää sieluja ennen loppua. Tässä sille otollinen vaihtoehto.
Olen itse sitä mieltä ettei itsemurhaa saa tehdä, missään oloissa, vaan risti on kannettava loppuun, ainakin jos uskoo Jeesukseen Kristukseen ja ylösnousemukseen. Se joka on ateisti eikä usko näihin asioihin, tehköön tahtonsa mukaan, sillä ilman uskoa hän ei tule pääsemään taivaaseen muutenkaan. On turha kuvitella että taivaaseen pääsee tekemättä itse mitään ja ilman uskoa. Mutta haluaisin että heillekin kerrotaan evankeliumista ja ylösnousemuksesta, sen jälkeen he ovat vapaita päättämään uskovatko näihin. Jos hän päätyy itsemurhaan, olkoon se vaikka avustettu ja kuoleman jälkeen huomaa uskovien olevan oikeassa helvetin olemassa olosta, on se myöhäistä. Kuoleman jälkeen asiaa ei voi enää korjata.
Sen hyväksyn että annetaan ihmisen kuolla luonnollisesti ja arvokkaasti jos se on tullakseen. Ei mitään koneisiin sitomisia, se ei ole luonnollista eikä ihmis- arvon mukaista.
Saatana yritti Jeesustakin erämaassa saada tätä hyppäämään jyrkänteeltä alas. Olihan tämä Jumalan Poika; ei siinä voi mitenkään käydä. Jeesus oli lihaksi syntynyt eli saatana olisi näin, Jeesuksen tekemällä itsemurhalla, saanut tämän arvokkaan sielun ja voittanut taistelun. Onneksi Jeesus ei mennyt tämän lankaan eikä kiusauksiin vaan torjui kaikki saatanan ehdotukset Jumalan sanaan kokoajan nojautuen. Niin meidänkin pitää tehdä jos väitämme uskovamme.
Jumala ei ole menettänyt merkitystään eikä arvoaan. Ymmärrän ettei ateisteille ole Häntä olemassa, mutta he eivät valitettavasti ymmärrä että he ovat näin antaneet päätäntä vallan elämästään saatanalle.
Minä voin melkein pahoin tämän asian tuntijan puheista, kylmät väreet kulkivat ruumiissani ja tunnistin saatanan miehen taustalla. Vain Jumala tietää koska on meidän viimeinen päivä täällä maanpäällä. Tuskista huolimatta meidän on kestettävä loppuun asti, niin kuin Jeesuskin kärsi ristillä kuolemansa, eikä pyytänyt Jumalaa pelastamaan itseään. Ymmärrän pointin mitä mies tarkoitti armokuolemalla, mutta se ei kuulu uskovan elämään. Se ei ole USKONTOA, niin kuin mies selitti, vaan USKOA. JUMALA EI OLE USKONTO EIKÄ LAHKO. HÄN ON ELÄVÄ JUMALA! En usko mihinkään lahkoon tai uskontoon, vaan elävään Jumalaan. Uskonto on esim. Jehovalaisuutta, Adventistia, Juutalaisuutta, Luterilaisuutta, Katolilaisuutta, jne… ja heidän erilaisia seremonioitaan ja lain alaisuuksia. Usko on uskomista elävään Jumalaan ja Hänen Sanaansa joka on myös elävää. Elämää hänen elävissä ihmeissään. Minua suututtaa kun uskonto ja usko sekoitetaan samaksi asiaksi, vaikka ne ovat kaksi eriasiaa. Mutta ymmärrän että ne jotka sekoittavat nämä asiat, eivät ymmärrä uskon totuuksia.
Tuli mieleeni kuinka nämä ateistit saavat kyllä kantansa kuuluviin, mutta jos uskova yrittää tuoda kantansa esiin, sitä ei oteta kuuluviin korviin, eikä
päästetä lööppeihin eikä palstoille. Tästä on omakohtaista kokemusta veljeni kautta joka yritti tehdä kannanoton vastauksena sanomalehteen, helvetin läsnä olosta, että se on todella olemassa. Veljeni kirjoitus ei koskaan päässyt lehteen, mutta ateistin kirjoitus pääsi. Siitä voi päätellä minkälaisella hengellä on valta mediassa.
Nytkin tämä ohjelma oli tehty vain tämän ateistin mielipiteen mukaan. Valitettavasti suurin osa ihmisistä ei usko Jumalaan, vaikka kyllä meitä uskoviakin on miljoonia. Olemme saaneet kokea Jumalan suuria ihmeitä, jotka eivät ole mitään kirja tietoutta, vaan koettua ja meille täyttä totta. Meitä on siis suuri joukko, mikä todistaa sen ettemme voi olla ihmeinemme ns. hulluja. Valitettavasti tämänkin takia ihmisiä on suljettu laitoksiin; heidän uskonsa takia. Ihmissuku on eksytetty. Sitten puhutaan kauniisti uskon vapaudesta?
- “Mihin tämä maailma on menossa? Tuhoon!”
Eikä uskova lääkäri voi avustaa ihmistä itsemurhaan. Avustavan lääkärin pitää olla myös ateisti, jos tällaiseen ratkaisuun lopulta päädytään, minä en halua nähdä sitä päivää, enkä anna tälle siunausta. Mutta Jumala on antanut meille oman tahdon, toivoisin vain että ymmärrämme vaihtoehdot. Se joka haluaa armomurhan/kuoleman, hänen pitää ennen päätöstään ymmärtää vaihtoehdot ja tämän uskonnollisen puolen. Jos hän on valmis tämän jälkeen vielä eutanasiaan, niin sitten ei voi mitään, hän on tehnyt oman tahtonsa.
Sinettisormus

Nämä eutanasiaa puolustavat ihmiset täytyy olla juuri niitä, jotka eivät usko, että kuoleman jälkeen olisi enää mitään elämää. Mutta he ovat pahasti väärässä ja eksyneitä. He toitottavat, ettei kuoleman jälkeen voi olla mitään, eihän kukaan ole tullut siitä kertomaan.
Muutaman kerran olen kommentoinut näin:
- "Kun synnymme maailmaan, emme muista tuosta syntymää edeltävästä ajasta mitään, samoin on kun kuolemme. Jos kummassakin päässä on tyhjää, jota emme tiedosta, niin miksi sitten kuitenkin olemme täällä, jos elämää ei olisi ennen syntymää ja kuoleman jälkeen, jos tuota elämää ei olisi, elämää, jota emme näe, en usko että olisimme näkyviksikään syntyneet tähän maailmaan."
Oliko vaikeasti ymmärrettävä ajatus? :D
Sinettisormus

Kuva
Vastaa Viestiin