Profetaalinen sanoma Jumalan kansalle

Keskustele näyistä, unista ja profetaalisista kirjoituksista
-jarmo-
Site Admin
Viesti:

Re: Profetaalinen sanoma Jumalan kansalle

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Niin, siis samaahan koskettaa lause ristiltä: "Eeli, eeli lama sabaktani" johon nämä paikalla olleet todistajat ihmettelivät että kutsuuko Jeesus Eliaa avukseen. Tämä on se Johannes kastaja joka mestattiin ennen lihallista Jeesuksen 42kk palvelustyötä.
Ristinkuolemahan kuvastaa kolmannen tason vertauskuvassa kristikuntaa maailmassa joka on nujittu maahan ristille ja naulattu siihen kärsimään ja kohtaamaan kuolema. Tässä kohtaa hieman ennen kuolemansa kohtaamista, elikkä ennen messiaan tuloa, Kristikunta kutsuu Eliaa, joka käsitykseni mukaan viittaa näihin säkkipukuissiin todistajiin, jotka siellä mainitaan. Heidät tapetaan Jerusalemin kaduille mutta he nousevat kolmantena päivänä kuolleista.
-jarmo-
Site Admin
Viesti:

Oliskohan ;)
-jarmo-
Site Admin
Viesti:

Olen huomannut itsekin kuinka Jumala kohtelee ja on kohdellut minua noissa samoissa 42kk sykleissä. Niiden siirtymäajat ovat aina sen 6kk ja sitten kestää 3 vuotta. Tällainen on itselle tapahtunuut jo kolmesti elämässä siten että olen saanut sen oikein hämmästellen selvästi todeta.

Tarkoitan että Herra antaa tiettyjä sinuaksia virrata tuon ajan ja sitten taas pitää jossain köyhyydessä sen saman tai eristyksissä jotenkin. Kestot on hämmästyttävän lähelle tuota samaa, melkein päivälleen menee.
katso7

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Amen Jarmo.Jumala tulee hakemaan puhtaan valmisteun morsiamen
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
katso7

Viesti Kirjoittaja katso7 »

2 todistajaa toimii 3.5vuotta ja 7 merkkaa näiden kahden täydellistä Jumalalle alistumista.
Viimeksi muokannut katso7, 11 Maalis 2017, 15:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Sinettisormus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen, tuosta aloituksen kirjoituksesta ja ihanista ajatuksistanne veljet. Tärkeää Sanomaa!
Sinettisormus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Miksi on useita seurakuntia/ lahkoja ja samalla myös vastaan, että siksi, koska saatana niin tahtoo, että saa uskovat riitelemään eri opeista ja näin tuhoaa uskoa. Meidä kaikkien kuuluisi uskoa vain ja ainoastaan Jeesukseen Kristukseen ja olla yksi yhteys Häneen. Olemme YKSI ruumis Hänessä.
kiitosvirsi

Viesti Kirjoittaja kiitosvirsi »

Kiitos Sinulle Timo hyvästä,terveellisestä sanasta.
-jarmo-
Site Admin
Viesti:

Just tajusin että marraskuussa 2013 mä jäin pois yhtiöni johdosta ja 7.1.2014 mä jäin työelämästä ja sulkeuduin kammiooni toukokuun lopussa 2014 tänne landelle. Siitä meni jo kolme vuotta ja puoli vuotta tulee siis nyt toukokuun lopussa = 3,5 vuotta. Aika sopivasti morsiamen roolille.
-jarmo-
Site Admin
Viesti:

Mehän olemme kaikki Jumalan koulussa ja elämä on yhtä kurssitusta. Samalla tavalla mekin kun elämme elämänkoula ja valtiollista oppijärjestelmää, niin peruskoulutus kestää sen aikansa ja sitten... lukio, hakuaika keväällä ja kouluun syksyllä joka kestää 3 vuotta. Siinä meni taas 3,5 vuotta. Sitten vaikkapa ATK insinööriksi, kuten mun tytär, hän haki keväällä, koulu alkoi syksyllä ja kesti sen 3 vuotta. Jälleen 3,5 vuotta.

Onko tämä sattumaa?! Mikään ei ole.
-jarmo-
Site Admin
Viesti:

Joo, olen kyllä mutta hyvä ku taas toit asian uudelleen valoon. Olen monesti tutkinut näitä 3,5 vuoden syklejä miten ne toimii ja ennen kaikkea olen huomanut että ne menee vielä siten että ensin on 3,5 ns. hyvää aikaa ja sitten 3,5 vastoinkäymistä.
Eero
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen tälle ketjulle! Luulen että "Herran Vartiomiehelle" nuo Hänen ilmoittamansa ajankohdat ovat tuttuja. Tule Herra Jeesus, vaikka Sinä viipyisit, me odotamme! Tule silti, Herra.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
-jarmo-
Site Admin
Viesti:

Lisäksi elämässä on monta etappia. Ensin on se 8 päivää. Sitten on se 12 vuotta. Sitten on 27 vuotta jota seuraa 2x 3,5 vuoden jaksoa. Tämä ikä on vedenhalkojaikä, siis 27-33 vuotta.
Oletteko panneet merkille että ihmiset tekevät elämälleen suurimmat ratkaisut juuri 27-33 vuotiaana. He joko menevät ja sukeltavat maailmaan mukaan tai sitten heitä jotenkin johdetaan kulkemaan Jumalan luo.
Jeesus sanoi jossain kohtaa ettei olisi hyvä iihmisen elää 33 vuotta pidempään. Hän itse kuoli tuon ikäisenä.
Oletteko huomanneet että 27 vuotta on mystinen ikä? Moni artisti ym. kuuluisuus on juuri tuossa iässä kuollut. Tässä on joku isompi juttu, koska 27 ikävuoden iässä ihminen juuri tekee jonkin irtioton. Erämaavaelluksen ja etsikkoajan. Siihen saakka ihimisellä on ollut jonkinlainen lapseuden mieli.

Mä olen kirjottanut näistä joskus vissiin useammankin jutun.
tuula

Viesti Kirjoittaja tuula »

amen purified
-jarmo-
Site Admin
Viesti:

Selasin nettiraamattua ja totesin saman. Tässä se juuri tulee taas se Jaakobin kirjeen sanoma että tehkää sanaa, älkää olko vaan sen kuulijoita. Minä nimittäin muistan kuulleeni saarnan, jossa julistaja sanoi tämän väitteen Jeesuksen sanomana. Noh, Raamattu ei ole ainoa jossa näitä sanomisia on käsitelty mutta meille Kristityille se einoa oikea johon voimme luottaa.
Mutta yhtä kaikki, kun katsomme Raamatun alkulehdillä, niin jokainen alkuihminen Nooan jälkeen saa esikoisiaan 30 tai 33 vuoden iässä. Hallitsijat saavat valtansa 30 tai 33 vuoden iässä. Ei tämä mikään sattuma ole suinkaan.
olli

Viesti Kirjoittaja olli »

-jarmo- kirjoitti: Mutta yhtä kaikki, kun katsomme Raamatun alkulehdillä, niin jokainen alkuihminen Nooan jälkeen saa esikoisiaan 30 tai 33 vuoden iässä. Hallitsijat saavat valtansa 30 tai 33 vuoden iässä. Ei tämä mikään sattuma ole suinkaan.
Myöskään ei ole sattumaa kaikki ne iät jotka mainitaan ennen vedenpaisumusta. Mutta on taas ihan eri asia, onko niillä mitään muuta kuin numerologinen merkitys. Varsinkin jos ajattelee vaikkapa sitä, että ihmisen iäksi piti asettaa 120 vuotta (1 Moos 6:3), ja kauan sen jälkeen vielä ihmisiä eli monisatavuotiaiksi (1 Moos 11), niin lienee selvää että numerologialla on osuutta tuohonkin.

Esimerkkinä numerologiasta; kaikki nuo 60 eri vuosimäärää 1 Moos 5 ja 11 ovat johdannaisia luvuista 60 ja 7.
AOAOAOAOAO
Site Admin

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Tuo 120 vuotta viittaa arkin rakentamiseen, ei iän enimmäisrajan asettamista.

Nooa alkoi rakentamaan arkkia 480 vuotiaana, ja arkki oli valmis kun Nooa oli 600 vuotta.

Lukujen jakajina oli muitakin kuin 60 ja 7.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat Minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
olli

Joo, tällaistakin opetusta näkyy. Mutta kun luet uudelleen 1 Moos 6:1-3, huomaat ettei tällä 6:3 120 vuoden asettamisella ole ihmisten pahuuden ja arkin kanssa mitään tekemistä.

Huomaa myös, että jakeesta 9 alkaa oma erillinen kertomuksensa, jossa kerrotaan Nooalla olleen kolme poikaa silloin kun Jumala havaitsi maan olevan täynnä väkivaltaa ja Jumala laittoi Nooan rakentamaan arkkia.

Toisaalta tiedämme, että Nooan ensimmäinen poika syntyi hänen ollessaan 100-vuotias, joten on täysi mahdottomuus että arkin rakentaminen olisi kestänyt 120 vuotta - todennäköisemmin ihan miniminään n. 96 vuotta. Ja edelleen, koska siitä että Jumala havaitsi maan ihmiset pahoiksi ja päätti hävittää heidät kului tulvaan vain alle 100 vuotta, ei myöskään 6:3 voi teoriassakaan olla ajanlaskua tulvaan.

Raamatun henkilöistä taas ainoastaan Mooses eli 1 Moos 6:3 mainittuun "optimi-ikään", eli 120-vuotiaaksi. Hänen elämässään oli 3 vaihetta jotka kestivät kukin 40 vuotta. Sattumaako, että juuri Mooses ? ...

Mitä taas tulee noihin vuosimääriin, niin ne saadaan summaamalla x kertaa 7 vuotta, y kertaa 60 vuotta ja z kertaa 60 kuukautta. 60 oli Mesopotamiassa yleisesti lukujärjestelmän perusta ja samalla myös pyhä luku. 1 Moos 1 on taas runomuodossa, jota kirjoittaessa lähes joka ikinen asia (kuten sanojen määrät yms.) on valittu lukuun 7 perustuen.
AOAOAOAOAO
Site Admin

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Mainitsemasi jae 9, ja pahuuden havaitseminen,jae 11, ei sisällä ajallista kronologiaa, siitä alkaa vain uuden asian käsittely, arkin rakentaminen että Jumalan omat pelastuisivat. 6:3 on siis ENNEN Nooan poikien syntymistä. 5:32.

Ja, kun laskee Nooan poikien ikiä; 1-Moos.11:10 " Tämä on kertomus Seemin suvusta. Kun Seem oli sadan vuoden vanha, syntyi hänelle Arpaksad kaksi vuotta vedenpaisumuksen jälkeen."

5:32 " Kun Nooa oli viidensadan vuoden vanha, syntyivät hänelle Seem, Haam ja Jaafet."

----> Seem oli siis vedenpaisumuksen alkaessa 98-vuotias, tai 97, riippuen mistä lasketaan "vedenpaisumusta", joko aloituksesta tai kun se oli loppunut.

6:10 ja 6:11 eivät ole kronologia, sillä onhan jo aiemmin kerrottu tuo poikien syntyminen, 5:32, vaan tässä 6:9 alkaen Jumala alkaa kertoa vedenpaisumukseen valmistautumista ennen kuin se alkaa. Ja, 6:12:ssa kerrottu turmeltuminen oli kerrottu jo 6:3:ssa.

Samanlainen vastaavuus kuin 5:32 on 11:27, jossa Terahille syntyi kolme poikaa; " Abram, Naahor, Terah". Tässäkään ei järjestystä ei ilmoitettu syntymän mukaan, vaan valinnan mukaan, kenen kautta Seemin sukupuu jatkuisi, 11:10; " Tämä on kertomus Seemin suvusta".

Samoin siis tuo 5:32.

Olli kirjoitti: " Toisaalta tiedämme, että Nooan ensimmäinen poika syntyi hänen ollessaan 100-vuotias, joten on täysi mahdottomuus että arkin rakentaminen olisi kestänyt 120 vuotta ".

Tarkoitit varmaankin Seemille syntyi Arpksad ? Vai, 500-vuotias, Nooa ?

Kuitenkin, 5.luku päättyyy ilmoitukseen , että Nooalle syntyi 3 poikaa, mutta ei kerro kuka syntyi ensin. 5:32:ssa näkyy tuleva valinta kun Seem on mainittu ensimmäisenä vaikka ei ollut esikoinen. Kuten ei ollut Abramkaan.

Luku 6:1-8 kertoo pahuuden leviämisestä. Jakeessa 3 Jumala asettaa määräajan, 120 vuotta. Tuon ikäiseksi Raamatussa eli ainoastaan Mooses, ei kukaan muu. Tämä ei mitenkää voi olla "enimmäisiän" asettaminen ihmiselämän pituudelle. Raamattu itse todistaa näin. Monet elivät vanhemmiksi, tai kuolivat hyvinkin nuorina.

Tuo 120 vuottta siis liittyy siihen aikaan,joka ihmisillä ja maailmalla oli jäljellä ennen tuomiota, vedenpaisumusta. 1.Moos.6:3 ja 5:32 eivät ole kronologisessa järjestyksessä, vaan luku 5 kertoi Aadamin sukuluettelon, ja eikä muuta.

6.luvussa Raamattu alkaa puhumaan pahuudesta, ja Jumalan vastauksesta siihen; armonaikaa olisi 120 vuotta jäljellä.

VÄLIHUOMAUTUS.

Mm. Ivan Panin on kirjoittanut tuosta Nooan poikien iestä tarkemmin. Hänen teoksiaan saa hyvin edullisesti netistä englanninkielisinä.

Ja, itse lasken näitä lukuja/numeroita masoreettisen tekstin perusteella. Septuaginta antaa monessa kohtaa erilaiset iät ja ajanpituudet, syytä voi vain arvailla. Ja, Septuaginnan kolme erilaisesta versiotakaan eivät ole yhteneväiset mitä tulee näiden kantaisien vuosiin.

1.Mooseksessa on takaumia ja toisintoja, niin kuin muuallakin Raamatussa niitä on löydettävissä. Muun muuassa Luukkaassa on vastaavanlainen takauma kohta.

Nuo mainitsemasi mesopotamialaiset puhät luvut, en ota niihin kantaa. Tutkin itse Raamattua myös numeroiden ja lukujen HENGELLISEN merkityksen/sisällön kautta. En tarkoita gematriaa, jossa on ns. luku- ja painoarvoja kirjaimilla, jota mainitsemani Ivan Panin teki, urakalla.

Mooseksen ikä koostui 3x40 vuoden jaksoista. Raamatussa luku 40 on jonkin asian todistamisen luku.

Luku 3 tarkoittaa täyteyttä, täyttymystä.

Luku 7 on useimminkin adjektiivin kaltainen, ja voi näin liittyä sekä hyvään että pahaan. Se toimii monesti jonkin asian kertoimena.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat Minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
olli

purified kirjoitti:Siis Raamatun sanassa em. kohdan mukaan on vain se mitä voidaan lukea. Ei jotain kooditeoriaa.
Valitettavasti joudun tuohon toteamaan, että näin se asia ei kuitenkaan ole, vaikka monet fundamentalistit yrittävät sitä meille uskotella.
2 Kor 3:14 kirjoitti:Mutta heidän mielensä paatuivat, sillä vielä tänäkin päivänä sama peite, vanhan liiton kirjoituksia luettaessa, pysyy poisottamatta, sillä vasta Kristuksessa se katoaa.
Eli jos VT:ssä ei olisi paljonkin muuta kuin se mitä luettaessa käy selville, tämä 2 Kor 3:14 olisi täyttä valhetta. Mutta itse asiassa, jos tarkastelet tuota lainaamaasi 2 Kor 1:13 kohtaa, havainnet että se ei itse asiassa vähimmässäkään määrin edes viittaa VT:n kirjoituksiin.

Aivan samoin, esimerkiksi Ilmestyskirjan tulkinta kirjaimellisena tekstinä on vähintäänkin äärimmäisen kyseenalaista, joten Paavali ei suinkaan viittaa edes kaikkiin UT:n kirjoituksiin. Aina tekstiä tutkittaessa pitää ottaa huomioon terveen hermeneutiikan keinot ja huomioida tekstin asiayhteyden lisäksi mm. se, kenelle ja miksi jokin tietty teksti on kirjoitettu.
Vastaa Viestiin